Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:21:46 GMT

مشکل آبگرفتگی معابر اروند کنار برطرف شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۴۲۰۴

مشکل آبگرفتگی معابر اروند کنار برطرف شد

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: افزایش حجم آب نهرها در اروند کنار در یکشنبه موجب آبگرفتگی برخی از مناطق شهری و روستایی شد که این مشکل هم اکنون برطرف شده است.

زین العابدین موسوی دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:با اقدامات صورت گرفته هم اکنون خطری مناطق شهری و روستایی در اروند کنار را تهدید نمی کند و وضعیت طغیان اروندرود پس از فروکش کردن جریان تندباد و پایین آمدن میزان آب در انهار بعد از جذر آب به حال طبیعی برگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به حضور همه اعضای شورای بحران شهرستان آبادان در بخش اروندکنار و بازدید از مناطق مختلف شهری و روستایی اشاره کرد و داشت:در حوزه شهری شهرداری اروندکنار اقدام لازم برای جلوگیری از نفوذ آب به منازل را انجام داده است.
موسوی گفت:در حوزه روستایی نیز سه دستگاه بیل مکانیکی بوم بلند برای مقاوم سازی حاشیه انهار در مناطقی که دچار آبگرفتگی شده است اعزام شده و در حال ترمیم دیواره انهار هستند.
وی افزایش دبی آب کارون، دجله و فرات در اروندرود و بروز پدیده مد اکبر که همه ساله در نیمه ماه رجب رخ می دهد را علت طغیان برخی انهار در اروندکنار دانست و گفت: با اقدامات انجام شده خطر سیل اروندکنار را تهدید نمی کند.
بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند همراه با مد کامل باعث نفوذ آب و شکسته شدن برخی از سیل بندهای شهر و روستاهای اروندکنار شد.
اروندکنار در 45 کیلومتری آبادان و رو به روی شهر فاو عراق قرار دارد.
13 نهر در شهر اروند رود و بیش از 25 نهر منشعب از اروند رود در روستاهای اروندکنار وجود دارد .
آبیاری نخلستان های اروند کنار به وسیله این انهار انجام می شود.
3015/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

(تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز

دیگر خبرها

  • بیماران اروندی در منطقه آنژیوگرافی می شوند
  • آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • کشف محموله قاچاق در آبراه اروند
  • کشف سوخت قاچاق در آبراه اروند
  • (تصاویر) بارش باران و آبگرفتگی معابر در شیراز
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اوج گیری گرما در اروند
  • رفع آبگرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای اصفهان صادر شد/انیروهای امدادی در حالت آماده باش