Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی امروز (دوشنبه) با بازگرداندن تعدادی از مقامات کشورش به دفتر ارتباطات مشترک دو کره، در تصمیم خود برای خروج کارمندانش از این دفتر تجدیدنظر کرد؛ تجدیدنظری غیرمنتظره که پس از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای عدم اعمال تحریم‌های بیشتر علیه پیونگ یانگ صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، چند ساعت پس از آنکه آمریکا نخستین تحریم‌های جدید علیه کره شمالی از زمان برگزاری دومین نشست میان این دو کشور را اعمال کرد، کره‌شمالی روز جمعه اعلام کرد که کارمندانش را از دفتر ارتباطات مشترک دو کره خارج می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر ارتباطات که در منطقه کائه سونگ قرار دارد، در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی افتتاح شد و یکی از تحولات کلیدی در جریان بهبود روابط میان دو کره در سال گذشته بود.

خروج مقامات کره شمالی از این دفتر مانعی برای تلاش‌های مون جائه – این، رئیس جمهور کره‌جنوبی برای مشارکت با پیونگ یانگ محسوب می‌شد. اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد که با اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی مخالف است.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره جنوبی امروز در بیانیه‌ای گفت: تعدادی از کارمندان کره شمالی در این دفتر ارتباطات مشغول فعالیت هستند.

این وزارتخانه افزود: پس از آنکه کارمندان کره شمالی به مقامات کره جنوبی گفتند که می‌خواهند فعالیت خود را در این دفتر طبق معمول همیشه از سر بگیرند، هر دو طرف امروز رایزنی‌ای را در آنجا برگزار کرده و طبق معمول همیشه به فعالیت‌های خود در این دفتر ادامه خواهند داد.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داده که حدود چهار یا پنج مقام کره شمالی امروز در سر کار خود در این دفتر حاضر شدند که حدود نیمی از تعداد همیشگی کارمندان کره‌شمالی در این دفتر محسوب می‌شود و هیچ مقام ارشدی در بین آنها حضور نداشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر

منابع عبری‌ از سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به قاهره برای گفت‌وگو با مقامات مصری درباره «عملیات نظامی» در رفح خبر دادند.

به گزارش ایسنا، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل امروز چهارشنبه به همراه «رونن بار» رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم (شاباک) به منظور بررسی حملات احتمالی در رفح، مخفیانه وارد قاهره شدند.

«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی می‌گوید مقامات مصری ابراز نگرانی کردند عملیات ارتش اسرائیل در رفح منجر به ورود ده ها هزار فلسطینی آواره به خاک مصر شود که این می‌تواند امنیت مصر را به خطر بیندازد.

مقامات اسرائیل می‌گویند هماهنگی نزدیک نظامی و دیپلماتیک با مصر یکی از شروط اساسی برای اقدام نظامی اسرائیلی در رفح است، به ویژه با توجه به قصد اسرائیل برای کنترل محور فیلادلفیا در مجاورت مرز نوار غزه و مصر.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش اسرائیل و شاباک به مصر
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل مرز «صلح و دوستی» به مرز «رفاه مشترک»
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی