Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: سیل امروز در شیراز ۱۱ کشته و ١٥ مصدوم برجاى گذاشت.

وی افزود: اورژانس شیراز با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ١٦ دستگاه آمبولانس درحال امدارسانى به سیل زدگان است.

کولیوند گفت: ٢٠ نفر تاکنون بستری و ١٥ نفر دیگر سرپایی مداوا شدند که در مجموع ٣٥ مصدوم بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است
رئیس پلیس راه شمال استان فارس در پی این حادثه از برخورد تعداد 100 خودرو در ورودی دروازه قرآن خبر داد و گفت: به دلیل آب گرفتگی ورودی شیراز از سمت پل شهید اسکندری به سمت اصفهان مسدود  است و تا اطلاع ثانوی تردد از این مسیر امکانپذیر نخواهد بود.

سرهنگ عبدالهاشم دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر اینکه عبور و مرور از منطقه دروازه قرآن غیر ممکن شده و در تلاش هستیم تا پایان امروز این مسیر بازگشایی شود، گفت: دیگرمحورهای مواصلاتی استان فارس باز و تردد در آنها جریان دارد.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس ادامه داد: مسافران با توجه به شروع بارش برف و باران از شب گذشته و احتمال سیلابی شدن در مسیرهای مواصلاتی استان  از سفرهای غیر ضروری از این مسیرها خودداری کنند.

مردم از منازل خود خارج نشوند 
‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: این سیلاب در کمتر از 10 دقیقه از ارتفاعات تنگ الله‌اکبر شروع و در ورودی شهر شیراز و در د‌راوزه قرآن خودروهای در حال حرکت را با خود برد.

وی علت این سیلاب را  حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و افزود: نیروهای امدادرسان در صحنه حضور دارد و امیداریم حداقل تلفات را داشته باشیم.

استاندار فارس با بیان اینکه خودروهای که از شیراز به سمت اصفهان در حال حرکت بودند با مشکل مواجه شدند، تصریح کرد: از مردم درخواست کرده ایم که از منازل خود بیرون نیا‌یند تا بتوانیم اوضاع را تحت کنترل داشته باشیم.
  دریافت

دریافت
  آسیبی متوجه آرامگاه سعدی نشده است / حمام وکیل از آب تخلیه شد

مصیب امیری در گفت و گو با خبرنگار مهر درعین حال از در امان بودن آرامگاه حافظ در پی سیلاب خبر داد و افزود: فقط حمام وکیل دچار آب گرفتگی شده بود که خوشبختانه به وسیله دستگاه‌های تخلیه آب، این بنای تاریخی هم از آب گرفتگی رهانیده شد.

وی از بسیج نیروهای میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس برای کنترل بر اوضاع خبر داد و افزود: آب گرفتی سمت بازار وکیل توسط شهرداری شیراز باید کنترل شود و ما فقط حمام وکیل که آب داخل آن شده بود را با دستگاه کف کش تخلیه کردیم.

امیری درعین حال با اطمیان خاطر دادن به مسافران نوروزی اعلام کرد: تمامی ورزشگاه‌ها و سالن‌های سرپوشیده آماده شده که گردشگرانی که اسکان موقت داشتند می‌توانند به این اماکن مراجعه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس همچنین در پاسخ به خبرنگار مهر درخصوص وضعیت کنونی ارگ کریم خان، گفت: خوشبختانه خطری متوجه این بنای تاریخی نیست و تا این لحظه مشکلی پیش نیامده و همکاران ما مدام در حال سرکشی به بناهای تاریخی هستند تا چنانچه خسارتی هست برآورد کنند که خوشبختانه تاکنون هیچ خسارتی گزارش نشده است.
  خروجی پست برق دروازه قرآن به طور موقت قطع شد/ مشکلی در شبکه نیست

به گزارش جهان نيوز به نقل از وزارت نیرو، جلال زراعت پیشه با بیان این مطلب افزود: به احتمال زیاد تا نیم ساعت دیگر برق این منطقه مجدداً وصل خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه عمده مشکل ایجاد شده بر اثر وقوع این سیلاب مربوط به بخش ورودی شهر و دروازه قرآن است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه برق سایر نواحی شهر شیراز وجود ندارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت

منابع خبری از کشته و مفقود شدن شماری بر اثر سیل ویرانگر در برزیل خبر دادند.

به گزارش مهر به نقل از الفرات نیوز، سیل در ایالت ریوگرانده در جنوب برزیل شمار زیادی کشته و مفقود برجای گذاشت و هزاران نفر مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. این سیل تاکنون ۵۶ کشته و ۷۴ زخمی و ۶۸ مفقود برجای گذاشته است.

این چهارمین سیل در یک سال گذشته است و سه سیل قبلی در پائیز نیز منجربه کشته شدن مجموعاً ۷۵ نفر شد.

به گفته سرویس زمین‌شناسی برزیل، حجم این سیل از سیل سال ۱۹۴۱ فراتر رفته و در برخی شهرها سطح آب به بالاترین حد خود در ۱۵۰ سال گذشته در این کشور رسیده است.

روز گذشته یک سد واقع در یک نیروگاه برق آبی بین شهرهای بنتو گونکالوس و کوتپپورا تاحدی تخریب شد و تمامی شهرهای مجاور را به زیر آب برد. خروش یک رودخانه نیز باعث از بین رفتن یک پل در نزدیکی شهر لینا نوا شد.

بارش بی‌وقفه باران از روز دوشنبه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود حداقل تا روز یکشنبه آتی ادامه یابد.

وضعیت آب‌وهوایی آمریکای جنوبی متأثر از پدیده طبیعی «ال‌نینو» است که به‌طور دوره‌ای سطح آب‌ها را گرم کرده و باعث خشکسالی در شمال و بارندگی شدید در جنوب می‌شود.

امسال این پدیده در کنار سیل‌های مکرر در جنوب، باعث خشکسالی بی‌سابقه در آمازون شده است. دانشمندان معتقدند این شرایط ناشی از تغییرات آب‌وهوایی با عوامل انسانی است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انفجار بنزین در حمام صاحب خانه را راهی بیمارستان کرد
  • تصادف در محور فارس به یاسوج با ۶ کشته و زخمی
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • تیراندازی در نیویورک؛ ۱ نفر کشته و ۳ نفر زخمی شدند
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • درگیری مسلحانه در زاهدان / ۴ کشته و زخمی
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • سیل ویرانگر در برزیل 56 کشته و 74 زخمی برجای گذاشت
  • (تصاویر) دروازه قرآن شیراز
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز