Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:27:07 GMT

تداوم بارش ها در تهران و احتمال وقوع سیل/ پرهیز از سفر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۱۱۰

تداوم بارش ها در تهران و احتمال وقوع سیل/ پرهیز از سفر

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: با آغاز بارش‌ها در استان تهران و شدت گرفتن آن از بعد از ظهر یکشنبه، احتمال خروش رودخانه‌ها، حوضه‌های آبریز و مسیل های این استان شدت گرفت و نیز محور پر تردد هراز در شمال شرق استان تهران به دلیل ریزش کوه در حوزه استان مازندران مسدود شد و برخی از راه‌های روستایی شهرستان‌های دماوند و شمیرانات را آب فرا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است، که سازمان هواشناسی اعلام کرده است، طی سه روز آینده با فعالیت سامانه بارشی، آسمان تهران ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش بادشدید گاهی با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

جانشین مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در این خصوص در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تجربه سیل در سال گذشته در شمیرانات و فیروزکوه و ورود آب به منازل مردم و وارد آمدن خسارات به خودروها و اماکن عمومی و خصوصی به تمامی فرمانداران و بخشداران این استان اعلام شده که به حالت آماده باش درآیند.

منصور درجاتی گفت: نیروهای آتش نشانی در سراسر استان تهران آماده باش هستند و اخطارهای لازم توسط فرمانداران و بخشداران به مسافران و گردشگران مبنی بر عدم حضور در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها داده شده است.

وی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران استان تهران نیز به طور مستمر وضعیت رودخانه‌ها، مسیل ها و حوضه‌های آبریز را پایش می‌کنند، تا در حد امکان از ورود خسارت به مردم این استان جلوگیری شود.

مرخصی فرمانداران، شهرداران، بخشداران استان تهران لغو شد

همچنین صبح امروز دوشنبه و با توجه به احتمال ریزش کوه در محور هراز، این محور بسته شد و در نهایت کوه نیز در حوزه استان مازندران ریزش کرد و سبب اختلال در تردد در یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی شرق استان تهران شد، در پی این حادثه و هجوم مسافران نوروزی به سوی محور فیروزکوه شاهد سنگینی ترافیک در این محور هستیم، چرا که محور چالوس در استان‌های البرز و مازندران نیز وضعیت تردد مناسبی ندارد.

استاندار تهران نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی به تمام فرمانداران ۱۶ شهرستان استان تهران اعلام شده که در ایام نوروز در حوزه خدمت رسانی خود باقی بمانند.

انوشیروان محسنی بندپی اضافه کرد: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در استان تهران تمامی مرخصی‌های معاونین استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و اعضای ستاد مدیریت بحران استان تهران و ستادهای متناظر شهرستان‌ها تا اطلاع ثانوی لغو خواهد بود.

وی افزود: فرمانداران شهرستان‌هایی که در مسیر رودهای فصلی قرار دارند، نسبت به بازدید روزانه و مستمر از این اماکن اقدام کنند، فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان تهران نسبت به تشکیل روزانه و منظم جلسات مدیریت بحران و آماده باش کامل اعضای این ستاد اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان تهران گفت: شهرداران شهرهای تابعه استان تهران موظفند تا با بازدید روزانه و منظم نسبت به جمع آوری آب‌های سطحی و روان آب‌های جاری شده در سطح شهرها اقدامات لازم را به عمل آورند.

تهران استعداد سیل در نیم ساعت بارش را دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن پیش بینی وقوع سیلاب در استان تهران از آمادگی کامل آب و فضلاب استان تهران و نیز شرکت آب منطقه‌ای خبر داد و افزود: برای هرگونه اتفاقی در این استان آماده هستیم.

بختیاری از مردم خواست از رودخانه‌ها فاصله بگیرند و گفت: نباید به هیچ وجه در مسیر رودخانه‌ها به گشت و تفریح پرداخت، چرا که مسیر رودخانه‌ها به شدت سیلابی است و از آن جایی که در تهران فاصله ارتفاعات تا دشت کم است، در نیم ساعت سیل جاری می‌شود و لذا از مردم خواهش می‌کنم، از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

رئیس اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار مهر از آمادگی کامل نیروهای اورژانس برای مواجهه با توفان احتمالی پایتخت خبر داد.

پیمان صابریان گفت: نیروهای اورژانس در بسیاری از نقاط شهر که پتانسیل ایجاد حادثه را دارند، مستقر شده‌اند.

کد خبر 4575368

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب شهرستانهای استان تهران سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دستیار استاندار تهران در امور مردمی سازی از مصاحبه دستیاران مردمی سازی فرمانداری‌های ورامین، تهران و دماوند خبر داد و گفت: عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود.

محمد مسگریان افزود: از بین گزینه‌های معرفی شده برای دستیاران مردمی سازی فرمانداران، بعد از انجام مصاحبه با کارگروه مربوطه و کسب نمره قابل قبول، افراد منتخب به کانون ارزیابی ستاد مردمی سازی معرفی می‌شوند.

دستیار استاندار تهران در امور مردمی سازی گفت: از فرمانداری‌های استان تهران که هنوز در این خصوص اقدام نکرده اند در خواست می‌شود سریع‌تر برای معرفی دستیاران اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • تداوم بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور/ هوای ابری تهران