Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:34:52 GMT

مراکز درمانی کردستان در وضعیت آماده باش هستند

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۵۸۴۲

مراکز درمانی کردستان در وضعیت آماده باش هستند

سنندج - ایرنا - معاون درمان و فرمانده عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به هشدار مدیریت بحران استان، تمامی مراکز درمانی استان در آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هومن قصری روز دوشنبه و در پی وقوع سیل در برخی از استان های کشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مراکز درمانی، بیمارستانها و کادر درمان در آماده باش کامل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پایگاه های اورژانس، بیمارستانی، جاده ای، شهری و روستایی، امداد هوایی و پایگاه های امداد کوهستان و موتورلانس استان در وضعیت آماده باش و مستقر در محل های از پیش تعیین شده هستند.
وی با بیان اینکه وضعیت بحران در حوزه سلامت توسط EOC پایش می شود، افزود: ستاد مدیریت بحران با عضویت تمامی مدیران حوزه بهداشت و درمان و به مدیریت ریاست دانشگاه و عضویت معاونین درمان و بهداشت و سایر مدیران تشکیل و در حال نظارت و رصد واحدهای شهرستانی و ستادی است.
قصری اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی به طور مداوم با وزارت متبوع و اداره کل بحران وزارت برای کمک و امداد به سایر استانها نیز در ارتباط است.
هواشناسی کردستان میزان بارش ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه پنجم و ششم در این استان را سنگین پیش بینی کرده و مدیریت بحران استان نیز در خصوص وقوع سیل و سیلابی شدن مسیل ها در بیشتر نقاط استان از جمله شهرستان های سنندج، کامیاران، مریوان، بانه و سروآباد هشدار داده است.
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان، روز گذشته جلسه شورای مدیریت بحران در کامیاران، سروآباد و مریوان به عنوان کانون های خطر استان تشکیل شده و نیروهای امدادی این استان با توجه به تمهیدات اندیشه شده در چند روز گذشته آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحرانی را دارد.
شورای هماهنگی مدیریت بحران کردستان ظهر امروز یکشنبه نسبت به سریز شدن آب سدهای قشلاق سنندج، سورال دهگلان و زیویه کامیاران و احتمال سیلاب در پایاب این سدها اخطار داد.
9937 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران درمان كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام رضا خراسان رضوی گفت: آیین افتتاحیه همزمان دو هزار و ۹۵۰ طرح عمرانی و محرومیت زدایی پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در شهرآباد بردسکن  برگزار خواهد شد.


سرهنگ محمد روحانی افزود: این طرح ها شامل احداث و تکمیل مسکن محرومان به تعداد هزار و ۱۰۲ طرح، احداث و تکمیل مراکز آموزشی ۱۳۲ طرح، آسفالت راه‌ های روستایی و بین مزارع ۶۲ طرح،  ۸۵ طرح آبرسانی و توزیع آب، ۳۸ طرح کشاورزی و هزار و ۵۳۱ طرح مرمت و بهسازی مراکز فرهنگی، مذهبی، ورزشی و واحدهای مسکونی است.


وی بیان کرد: مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد بردسکن و طرح آبرسانی ۱۵ روستای دیگر استان به طور همزمان افتتاح و مورد بهره‌ برداری قرار خواهد گرفت.

 

سرهنگ روحانی اعتبار صرف شده برای کل این طرح ها را  بیش از ۴۵۵ میلیارد تومان اعلام کرد.


وی گفت برای اجرای مجتمع آبرسانی شهر شهرآباد ۱۲.۵ میلیارد تومان و برای آسفالت مزار شهدای گمنام تا گلزار شهدای شهرآباد شش و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری