Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@16:28:27 GMT

ورود دستگاه قضایی فارس به موضوع سیل شیراز

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۶۱۱

ورود دستگاه قضایی فارس به موضوع سیل شیراز

به گزارش  خبرگزاری برنا ازفارس،  علی القاصی ضمن ابراز تاسف به واسطه درگذشت ١٧ تن و مجروح شدن ٦٨ تن از هموطنان در حادثه سیل دروازه قرآن شیراز، اعلام کرد که این موضوع بلافاصله در دستور کار رسیدگی قضایی قرار گرفته است. القاصی خاطرنشان کرد: پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مرکز استان پرونده قضایی پیرامون بررسی  علل و ابعاد حادثه در دادسرای شیراز تشکیل و بازپرس ویژه با نظر دادستان و معاونین دادگستری حاضر در صحنه، تحقیقات اولیه را آغاز کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس گفت: پس از بررسی های پزشکی قانونی مجوزهای قضایی توسط بازپرس ویژه برای تحویل اجساد جانباختگان حادثه به خانواده ها انجام شده است .  وی در ادامه گفت: آنچه در تحقیقات اولیه مشخص شده اینکه رودخانه منتهی به دروازه قرآن حسب اطلاعات واصله لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده و همین امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصله از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است .  القاصی تصریح کرد: علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدارهای لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود اما متولیان امر در حوزه شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه  لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند .  وی تأکید کرد این موضوع توسط دستگاه قضایی رسیدگی و بعد از انجام اقدامات کارشناسی با مسئولین و متولیان خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد .  رییس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه در لحظات اول وقوع حادثه دادستان شیراز و دو تن از معاونین قضایی و همچنین بازپرس ویژه و قضات دادسرای جنایی در محل حادثه حضور یافتند، گفت: دستورات اولیه قضایی به متولیان و مسئولان ذیربط صادر و کتباً ابلاغ شد و از همان دقایق اولیه موضوع توسط دستگاه قضایی با حساسیت دنبال و هماهنگی لازم برای پیشگیری از خسارات بعدی انجام شده است. القاصی با بیان اینکه در دقایق اول حادثه از استاندار محترم تقاضای تشکیل ستاد بحران استان را کرده است، گفت: در همین راستا و با دستورات استاندار و سایر مسئولین تمهیدات لازم برای مدیریت صحنه انجام شد .  وی افزود: به پزشکی قانونی استان فارس نیز دستورات لازم در راستای بررسی وضعیت جانباختگان و مصدومین و اقدامات قانونی پیرو آن صادر شده است .  رییس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: علی رغم ورود دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم به موضوع حادثه امروز چنانچه افراد در این خصوص شکایاتی داشته باشند می توانند در شعبه ویژه در دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز مطرح کنند. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان فارس دستگاه قضایی سیل قرآن مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کشته در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس

ایسنا/خوزستان سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از کشته شدن دو نفر در تصادف زنجیره‌ای و حریق خودرو در آزادراه خلیج فارس خبر داد.

عارف شرهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ساعت ۰۱:۵۶ امروز (۱۴ اردیبهشت‌ ماه) از طرق تماس با سامانه ۱۲۵ خبر حادثه حریق یک دستگاه کامیون خاور و دو دستگاه پژو ۴۰۵ به‌دنبال تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس ۱۵ کیلومتر مانده به بندر امام به اورژانس اطلاع‌رسانی شد.

او افزود: در این حادثه دو نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • ۲ کشته در تصادف زنجیره‌ای در آزادراه خلیج فارس
  • تصادف مرگبار زنجیره‌ای در آزاد راه خلیج فارس
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه آتش سوزی امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • «یسنا» پیدا شد / ورود دادستان به موضوع
  • ورود دادستان کلاله به موضوع مفقودی «یسنا»