Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@07:08:37 GMT

بخشی از روستای ولامده نکا با رانش تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۷۱۳

بخشی از روستای ولامده نکا با رانش تخلیه شد

ساری - ایرنا - معاون فرماندار نکا گفت که بخشی از روستای ولامده در بخش هزارجریب این شهرستان دوشنبه شب به دلیل رانشی شدن زمین و احتمال تخریب خانه های مردم تخلیه شد و دام های اهالی هم به مکان امن انتقال یافت.

محمد محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با تشدید سامانه بارشی ، هم اکنون شاهد بارش باران در محورهای مختلف بخش هزارجریب و دیگر نقاط کوهستانی نکا هستیم که به دنبال خود آب شدن برف را هم در پی دارد و همین عامل باعث شدت یافتن روان آب در اراضی شده و احتمال رانش خاک های سست را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت : از همان ابتدای بارش باران و برف در 28 اسفند ماه سال گذشته، شاهد رانش در محورهای مختلف نکا بودیم که با فوریت وارد کار شده و بهینه سازی در برخی از محورها در دستور کار قرار گرفت و تردد عادی شد ، اما در برخی از محورها ناچار به تعریف جاده جایگزین شدیم.
بخشدار هزارجریب افزود : مسیر صفرمیان و پوروا از جمله مسیرهای هزارجریب است که به دلیل رانش زمین از 28 اسفند ماه تاکنون مسدود است و ناچار به بازگشایی مسیر جایگزین برای این محور شدیم.
محمدیان گفت : برای تردد اهالی روستاهای مسیر صفرمیان و پوروا ، مسیر ' کامشی چشمه ' از سد گلورد به ' لایی ' بازگشایی شد و تردد از این محور انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه تشدید سامانه بارشی، موجب بروز رانش در برخی از محورهای جدید شد ، توضیح داد : در این راستا روستای ولامده در معرض رانش شدید قرار گرفت و بخشی از خانه های روستایی و دامداری تخلیه شد.
محمدیان گفت : احتمال خطر رانش و آسیب رسانی به مسکن روستایی و دامداری ها در روستای ولامده وجود داشت که ستاد مدیریت بحران اقدام به تخلیه بخشی از مسکن های روستایی از سکنه و تخلیه دامداری ها از دام شد.
وی با اشاره به تخریب پل روستای ' چرمی' افزود: این پل بعد از روستای 'سوچلما' در بخش هزارجریب نکا واقع شده است که براثر بارش باران و شدن فشار وارد آمده به این پل تخریب و همچنان از عصر امروز تاکنون راه دسترسی به حدود 10 روستای این محور مسدود است.
براثر وقوع سیل یکشنبه شب هفته گذشته در مازندران به حدود 200 روستا و چندین هزار دهنه کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیرساختی خسارت وارد شد.
همچنین سیل راه، آب، برق و گاز بیش از 200 روستای مازندران را قطع کرد که براساس گزارش رسمی تاکنون حدود 80 درصد از اثرات ناشی از سیل در استان پاکسازی شد.
7332/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رانش تخليه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم

روستای دوست بیگلو از توابع شهرستان مشگین شهر استان اردبیل است. در این چند روز که کشور با بارش‌های سیل آسا همراه بود این روستا نیز از این بارش‌ها بی نصیب نماند و خساراتی را به بار آورد.

بر اثر سیل چند روز گذشته مسیر رودخانه قره سو  در این روستا بسته شده است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم آن را به نمایش گذاشت.

منبع: شیرینی - اردبیل

بیشتر بخوانید:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • رخ نمایی فصل بهار در طبیعت روستای چوبر + فیلم
  • بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو تخلیه شد
  • روز خاص ورزش با رویداد هم‌مسیر اتیسم(عکس)
  • دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم به میزبانی ۳ شهر
  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر