Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@10:06:06 GMT

احتمال سیلابی شدن رودخانه های بالادست شهر تهران

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۶۹۰۱

رکنا: استاندار تهران گفت: احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های بالادست شهر تهران وجود دارد.

انوشیروان محسنی بندپی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان تهران طی سخنانی گفت: بنابر پیش بینی اداره کل هواشناسی سامانه بارشی تا اواخر هفته در استان تهران فعال است و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های بالادست شهر تهران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای سال شاهد شرایط ناپایدار جوی در سطح کشور و استان تهران بودیم و لازم است با آمادگی کامل در این خصوص اقدام کنیم.

استاندار تهران افزود: استان و شهر تهران دارای حساسیت‌های خاصی در خصوص مدیریت بحران است و باید با برنامه عملیاتی در مدیریت بحران عمل کنیم، در مدیریت بحران در استان و شهر تهران باید اصل بر پیشگیری باشد و این یک اصل راهبردی است.

محسنی بندپی افزود: تجارب مدیریت بحران در ادوار گذشته و سیل کن نشان می‌دهد که باید اعضای شورای هماهنگی با هوشیاری کامل ایفای نقش کنند و قبل از وقوع حادثه باید با تصمیمات کارشناسی حوادث طبیعی را به نوعی مدیریت کنیم.

استاندار تهران گفت: افرادی که تخصصی در خصوص مدیریت بحران ندارند از اظهار نظر غیرکارشناسی که موجب نگرانی مردم می‌شوند اجتناب کنند.

وی ادامه داد: طلس جامع نقاط بحرانی و آسیب پذیر استان تهران تهیه می‌شود.

محسنی بندپی گفت: استانداری تهران با همکاری شهرداری‌های استان تهران یکی از استان‌های پیشتاز برای امداد رسانی به مناطق سیل زده در استان گلستان و مازندران بوده است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث شهر تهران رودخانه آسیب استاندار تهران احتمال فیلم سیل عکس ویدیو ها شیراز دختر حادثه جوان رودخانه خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • احتمال آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در ایلام
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان