Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه به امضای فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه تاکید گفت: «در تجاوزی آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ترامپ رسما اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را به رسمیت شناخته است و این تصمیم تبلور ائتلاف بین آمریکا و اسرائیل در دشمنی آشکار با امت عربی است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاید کرد که آزادسازی جولان با تمام امکانات موجود و بازگرداندن آن به آغوش میهن حقی غیر قابل تصرف است و مردم سوریه مصمم هستند که این هدف را محقق کنند.

این منبع اظهار داشت که ترامپ با این اقدام خود قوانین بین المللی را کاملا نادیده گرفته و سیلی تحقیر آمیزی به جامعه جهانی زده است.

وی گفت که ترامپ حق و صلاحیت قانونی مشروعیت بخشی به اشغالگری و غصب سرزمین های دیگر را ندارد و این سیاست خصمانه دولت آمریکا منطقه و دنیا را در معرض انواع خطرها قرار می دهد و بدعتی در روابط بین الملل شکل می گیرد که صلح و ثبات و امنیت در دنیا را متزلزل می کند.

ترامپ امروز دوشنبه در کاخ سفید فرمان به رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل در جولان سوریه را امضا کرد.

ترامپ لحظاتی قبل از امضای این فرمان در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل حق کامل دفاع از خود از جمله در برابر هرگونه حمله توسط ایران از خاک سوریه را دارد.

رژیم اشغالگر اسرائیل که طی جنگ‌های خود با کشورهای عربی، بخش‌های گسترده‌ای از اراضی این کشورها از جمله بلندی‌های جولان سوریه، رود اردن، مزارع شبعا در لبنان و صحرای سینا در مصر را (البته اراضی سینا بازپس گرفته شد) به‌اشغال خود درآورد، به‌صراحت بر اشغال دائمی جولان تأکید کرده است و این در حالی است که دولت سوریه نیز بارها اعلام کرده که جولان را از لوث اشغالگران آزاد می کند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سوریه ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۶۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست

معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه تصریح کرد انتظار حل موضوع فلسطین تا زمانی که اشغالگری و تجاوز ادامه داشته باشد واقع‌بینانه نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو انتظار برای حل موضوع فلسطین حین ادامه اشغالگری و تجاوزها را دور از واقعیت توصیف کرد. 

او گفت: «کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه از لبنان گرفته تا عراق و دریای سرخ، توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برقراری آتش بس فوری کامل و پایدار است.»

وی اضافه کرد: «در حالی که اسرائیلی ها مردم غزه را از دسترسی به آب، غذا و دارو محروم کرده‌اند، آمریکا با پیشرفته ترین سلاح ها از اشغالگران و متجاوزان صهیونیست حمایت می‌کند.»

باقری اضافه کرد: «از این رو توقف سریع و بدون قید و شرط نسل‌کشی در غزه که یک ضرورت جهانی است، مستلزم توقف کمک‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از اسرائیل به ویژه در زمینه ارسال تجهیزات و سلاح‌های تهاجمی به این رژیم است.»

او تأکید کرد: «تا زمانی که پدیده اشغال و تجاوز وجود داشته باشد، انتظار برای حل پایدار موضوع فلسطین با واقعیت منطبق نیست.»

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!مقام آمریکایی:آزادی اسرا به آتش‌بس طولانی در غزه منجر می‌شوددرخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • ببینید | ترس مردم لندن از جولان اسب‌های زخمی در خیابان‌های کاخ باکینهام
  • واکنش حماس به ادعای انتقال مقر این جنبش به سوریه
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان