Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل آب‌وفاضلاب روستایی مازندران با اشاره به خسارت 30 میلیارد تومانی سیل اخیر به تأسیسات آبی روستایی و شهری استان، از قطعی موقت آب در روستاهای بابل و بابلسر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،مجید عبداللهی با بیان اینکه سیل در روزهای نخست به تأسیسات آبی شهرهای سیمرغ، جویبار و بهنمیر و 92 روستا خسارت جدی وارد کرد، اظهار کرد: تمامی تأسیسات همچون تابلوها و پمپ‌ها زیر آب رفت و غرقاب شد اما در 24 ساعت اول وارد مدار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روستاهای شهرستان‌های بابل و بابلسر را همچنان دارای مشکل قطعی آب اعلام کرد که هر چند به شکل قطعی کامل نیست اما با تانکر به ایبن مناطق آبرسانی می‌شود.‌

مدیرعامل آبفار مازندران تأکید کرد که راننده‌های تانکر از 28 اسفند شبانه‌روز مشغول آبرسانی به این مناطق هستند.

وی علت مشکل آب در روستاهای این دو شهرستان را کدورت بالای آب دانست و افزود: از دو روز گذشته با کمک آب‌منطقه‌ای مازندران به جای آنکه آب مورد نیاز این روستاها از وسط یا زیر سد که کدورت آب زیاد است، برداشته شود، از بالا و سطح سد برداشت شود که کدورت کمتری دارد.

به گفته او کدورت فعلی آب سد البرز 100، NTU است که در سطح به 10 می‌رسد و در تصفیه‌خانه قابل شرب می‌شود.

عبداللهی اعلام کرد: در سیل اخیر 500 لیتر در ثانیه را از دست داده‌ایم،در مجموع هزار لیتر در ثانیه آب را از چاه و 500 لیتر در ثانیه را از تصفیه‌خانه اضطراری تأمین می‌کردیم.‌

وی افزود: در سیل اخیر یک سوم آب را با خارج شدن تصفیه‌خانه از مدار، از دست دادیم.

سرپرست آب و فاضلاب شهری مازندران در برآورد خسارت سیل به تأسیسات شهری گفت: در مجموع 30 میلیارد تومان خسارت وارد شد که 13میلیارد و 400 میلیون تومان مربوط به تاسیسات آب شهری و 16میلیارد و 600میلیون تومان مربوط به تاسیسات آب روستایی است.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آب و فاضلاب سیل آب مازندران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴
  • وارد آمدن خسارت به زیر ساخت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟
  • کدورت آب شرب جوانرود در پی طغیان چشمه کاوات
  • انتشار بوی گاز در بندرترکمن ربطی به مشکل فنی و خرابی تاسیسات گازی ندارد
  • جلوی وارد شدن خسارت به خانه‌های روستای مختاران گرفته شد
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • آسمان استان بوشهر بارانی شد