Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@08:27:59 GMT

شیراز هم قربانی سیل بند ها شد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۷۴۶۷

شیراز هم قربانی سیل بند ها شد

رکنا: محمد آقازاده / شکستن سیل بند در دروازه قران شیراز فاجعه آفرید و سالها قبل تجریش تهران قربانی همین شکستن سیل بند شد . در تمام سیل ها این سیل بندها نه تنها کمک نمی کنند بلکه شتاب سیل کمتر بشود بلکه آنرا شدت می بخشد.همین معضل را سدها ایجاد و تخریب پل ها و جاده ها مشکل را چند برابر می کنند.

نظارت ناکارآمد در ساخت و سازها و پروژه های عمرانی پیش زمینه پیچیده تر شدن بحرانهاست و باید از دانشگاه ها و مهندسان و کارشناسان خبره کمک گرفت و کلیه طرحهای عمرانی را مورد واکاووی و بررسی مجدد قرار داد و اگر لازم باشد آنها را نوسازی کرد تا ایمنی لازم را بیابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر گونه تعلل در این زمینه می تواند خسارت های جبران ناپذیری بر جا بگذارد .

مدیریت بحران در جامعه اگر علمی و کارآمد بود قبل از رخدادی این وارسی را در دستور کار قرار می داد. امروز خبری خواندم که اطلاع داد خط لوله انتقال بنزین در حوالی شهر گرفتار حریق شد . در خبری گفتند این خط دچار نشتی بود ولی تعلل در ترمیم این خط این آتش سوزی را بر انگیخت .اگر پیشاپیش مشکلات را چاره نکنیم هنگام گرفتاری توانایی کنترل بحران با حداقل هزینه حتما ممکن نخواهد بود . کاش از این سیل به قدر کافی درس گرفته باشیم . با یک مثال بحث را تمام می کنم ، اگر در طراحی خط آهن مسئله سیل و ضرورت خروج آب حاصل از سیل از پیش دیده می شد امروز ناچار نمی شدیم آنرا منفجر و خروج آب از شهرستان آق قلا را شتاب دهیم . مدیریت بحران دیدن همین مسایل قبل از وقوع هر حادثه است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: جاده سیل قربانی معضل شیراز فیلم سیل عکس شیراز ویدیو ها حادثه دختر رودخانه جوان کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۷۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایالت خیبرپختونخواه واقع در شمال غرب پاکستان، ۱۷ تن جان باخته و ۲۳ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش این خبرگزاری، اداره مدیریت حوادث طبیعی پاکستان با انتشار بیانیه ای از آسیب دیدن ۱۱۶ خانه مسکونی و جاده‌ های ارتباطی در ایالت خیبرپختونخواه خبر داد.

در پی بارش شدید باران طی ۳ روز گذشته در این ایالت و جاری شدن سیل ۱۷ نفر از جمله ۵ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، تیم‌ های امداد و نجات به منطقه سیل زده اعزام و عملیات بازسازی راه‌ های آسیب دیده آغاز شده است.

کد خبر 6093593

دیگر خبرها

  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • ارتقای رکورد یا شکستن طلسم؟ 12 سال شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ! / عکس
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • (تصاویر) جواد عزتی و شبنم قربانی در اکران مردمی تمساح خونی
  • دستگیری عاملان شکستن شیشه‌ خودرو و مغازه‌ها در غرب تهران
  • کارشناس یمنی: وعده صادق، شکستن مستحکم‌ترین قلعه جهان بود