Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:49:55 GMT

توصیه های هلال احمر در باره زمان وقوع سیلاب

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۲۳۰

توصیه های هلال احمر در باره زمان وقوع سیلاب

اصفهان - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: کنار و بالای درختان محل امنی برای مواجهه با سیلاب نیست، زیرا فشار آب باعث قطع درختان و بروز حوادث بدتر می شود.

امیر جلالیان، بامداد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان توصیه هایی در باره زمان وقوع سیلاب افزود: در مناطق سیلزده هرگز نباید در کنار درختان قرار گرفت، زیرا شکستگی درختان و سقوط آنها آسیب جدی تری بر روی بدن افراد ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خارج نشدن از طبقات بالای خانه بهترین راهکار در مواقع یاد شده است، تصریح کرد: قرار گرفتن افراد در طبقات دوم به بالای منازل راهکار مناسبی است و نیازی به خروج از منزل نیست.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر اصفهان از مردم خواست تا از کانال ها، چاه های فاضلاب و جویبارهای به ظاهر آرام دوری کنند، زیرا این اماکن، خود به مسیر عبور سیلاب تبدیل می شوند و سرعت جریان آب در آنها بسیار بیشتر از نقاط دیگر است.
جلالیان همچنین رانندگی در مناطق سیلزده را کار اشتباهی توصیف کرد و افزود: اگر سیل اطراف خودرویی را فرا گرفت، رها کردن خودرو از بروز دیگر حوادث مانند برخورد با اشخاص جلوگیری می کند.
وی یادآور شد: در صورتی که دستور تخلیه منطقه ای صادر شده باشد مردم باید بلافاصله این کار را انجام دهند، زیرا فرصت در این زمان بسیار اندک است و باید از ثانیه ها استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه گذشته از جنوب، جنوب غرب و غرب وارد کشور شده است و انتظار می رود اغلب نقاط را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرا بگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش در جنوب غرب و جنوب کشور احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
6027/6020

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی به ۴ شهرستان متأثر از سیلاب خبر داد و گفت: شهرستان‌های بشرویه، سرایان، طبس و زیرکوه دچار سیلاب هستند.

او افزود: به دنبال تشدید بارندگی در تمامی سطح استان، برخی از منازل در روستا‌های استان دچار آبگرفتگی و خسارات سیلاب شدند.

کاوسی اظهار کرد: در شهرستان بشرویه روستای حجت‌آباد و غنی‌آباد، ۷ نفر در سیلاب گرفتار شده بودند که با تلاش امدادگران پایگاه امداد و نجات اصفاک به نقاط امن انتقال یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در روستا‌های چاه خوشنری و رباط مورشک شهرستان سرایان نیز ۴ نفر به مناطق امن منتقل شدند و امدادرسانی در این منطقه هنوز ادامه دارد.

او با عنوان اینکه از روستای براف شهرستان طبس نیز درخواست امدادرسانی شده بود تصریح کرد: یک تیم از شهرستان طبس نیز به این روستا اعزام شدند و عملیات امدادرسانی هنوز ادامه دارد.

کاوسی بیان کرد: امدادگران هلال‌احمر همچنین در روستا‌های محمدآباد، حسن‌آباد دلاکه، بغرایی و محله عشایری شهرستان زیرکوه نیز در حال امدادرسانی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب در سیل زیرکوه
  • ویدیو/ امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به مناطق متأثر ‌از سیل و آب‌گرفتگی
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • امدادرسانی ۱۶ تیم سیلاب هلال‌احمر خراسان‌جنوبی در سیل زیرکوه
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۴ شهرستان گرفتار در سیلاب
  • امدادرسانی به بیش از ۶۰۰ نفر از افراد تحت تاثیر سیلاب در ۲۴ ساعت اخیر
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب