Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@21:43:17 GMT

میزان وزن بار مسافر در هواپیما چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۲۵۲

میزان وزن بار مسافر در هواپیما چقدر است؟

خبرگزاری میزان- به کلیه‌ی وسایلی که مسافر همراه خود به داخل کابین هواپیما می‌برد، Cabin Baggage گفته می‌شود. وزن بار مجاز این بخش بین ۵ تا ۸ کیلوگرم با توجه به ایرلاین‌ها و مسیر‌های هوایی متفاوت است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، چقدر وسیله با خود در سفر هوایی همراه ببریم سوالی است که بسیاری از ما در هنگام سفر با آن مواجه می شویم و جواب دقیق آن را نمی دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به شرح این مطلب می پردازیم.

وزن بار مجاز در داخل کابین هواپیما یا Cabin Baggage چقدر است؟

به کلیه‌ی وسایلی که مسافر همراه خود به داخل کابین هواپیما می‌برد، Cabin Baggage گفته می‌شود. وزن بار مجاز این بخش بین ۵ تا ۸ کیلوگرم با توجه به ایرلاین‌ها و مسیر‌های هوایی متفاوت است؛ بنابراین قانون یکسانی در این زمینه وجود ندارد. هرچند که معمولا وزن ۷ کیلوگرم به مسافران توصیه می‌شود.

جریمه‌ی اضافه بار چقدر است؟

اگر مسافری علاوه بر مقدار بار مجانی و مجازی که ایرلاین برایش در نظر گرفته بار بیشتری داشته باشد، باید مبلغی به عنوان اضافه بار برحسب کیلوگرم بپردازد. این مبلغ براساس مقررات مبدا مسافرت و پرواز‌های داخلی و بین المللی متغیر است. مقررات دقیق مربوط به وزن و حجم بار مجاز را روی بلیط هواپیما یا سایت هر ایرلاین بخوانید.

فریت بار مسافری چیست؟

اگر قصد مهاجرت یا مسافرت طولانی مدت دارید و وسایل زیادی باید با خودتان ببرید از فریت بار استفاده کنید. فریت بار مسافری یعنی خلاص شدن از شر جریمه‌ی اضافه بار. فریت، ماهیت تجاری ندارد و نوعی بار خصوصی است. این نوع بار هوایی از طریق گمرک فرودگاه‌ها، به صورت غیرهمراه و با صدور بارنامه‌ی هوایی با هزینه‌ی بسیار کمتر نسبت به اضافه بار همراه مسافر به مقصد ارسال می‌شود. دفاتر شرکت‌های فریت بار در بیشتر فرودگاه‌های ایران وجود دارند و شما می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، بار خود تحویل بدهید.

آیا ایرلاین‌ها قوانین جداگانه‌ای برای حمل بار دارند؟

بله. در کنار قوانین استاندارد و کلی حمل بار هوایی که توسط یاتا (IATA) وضع شده، هر ایرلاین شرایط متفاوتی برای حمل بار مسافران دارد. بهترین راه برای اطلاع از شرایط مراجعه به وبسایت شرکت‌های هوایی است. مثلا در بیشتر ایرلاین‌های اروپایی وزن بار کمتری (۲۳ کیلوگرم) در نظر گرفته شده که با ایرلاین‌های آمریکایی یا آسیایی متفاوت است. حتی بعضی از شرکت‌های هوایی مثل IranAir برای مشتریان خود کارت وفاداری هدیه می‌دهند که شامل اضافه بار بیشتر بدون پرداخت هزینه‌ای است.

حمل بار در کلاس‌های پروازی (اکونومی، بیزینس و فرست کلاس) متفاوت است؟

پاسخ این سوال هم مثبت است. با توجه به نوع کلاس پروازی، مقدار بار مجاز تفاوت دارد. مثلا در قسمت اکونومی تا ۳۰ کیلوگرم بار مجاز دارید که این اندازه در بیزینس کلاس به ۴۰ کیلوگرم و در فرست کلاس به ۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بار مسافر هواپیما مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ

پخش مستقیم تصاویر یک باند فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، فرود ناموفق یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ضبط کرده است. در این تصاویر هواپیمای مسافربری بعد از باز شدن چرخ‌ها، روی باند می‌آید ولی موفق به فرود نمی‌شود و دوباره پرواز می‌کند. به گزارش رویترز این هواپیما دقایقی بعد موفق به فرود بی‌خطر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # هواپیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ در آفریقای جنوبی
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • محدودیت وزن وسایل در پرواز
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در البرز معدوم شد
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس