Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-07@13:52:12 GMT

کشف ۵۱ آسیب‌پذیری امنیتی در شبکه LTE

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۵۵۵

کشف ۵۱ آسیب‌پذیری امنیتی در شبکه LTE

این روزها که توجه زیادی به حفاظت از حریم خصوصی کاربران موبایل و رایانه در جهان می‌شود، متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری نیز بیش از هر زمان دیگری درگیر بررسی آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی موجود در نرم افزارهای مختلف شده‌اند تا به هکرها و مجرمان سایبری اجازه نفوذ و ورود به اطلاعات شخصی کاربران را نداده و بدین ترتیب به محافظت از حریم خصوصی آنها بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی که در وب سایت هکرنیوز آمده است، حفره‌های امنیتی و آسیب پذیری‌های موجود در پروتکل‌های مربوط به شبکه اینترنت همراه به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا به اطلاعات شخصی و حریم خصوصی کاربران نفوذ و دسترسی پیدا کرده و آمار تمامی پیام و تماس‌های رد و بدل شده آنها را به دست بیاورند.

این ضعف‌های امنیتی همچنین به هکرها اجازه خواهد داد که در صورت تمایل، ارتباط کاربر با شبکه موبایل را قطع کرده، پیام‌های مخرب و آلوده برای آنها ارسال کرده، تماس‌های ورودی آنها را مسدود کرده و ترافیک اینترنت مورداستفاده آنها را تحت کنترل و سو استفاده قرار دهند.

البته لازم به ذکر است که پیش‌تر نیز تعدادی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری آسیب پذیری‌های امنیتی موجود در شبکه اینترنت LTE را کشف کرده و رسانه‌ای کرده بودند ، اما تعداد ضعف‌های امنیتی کشف شده در این پژوهش‌های جدید ، نتیجه و اهمیت آن را با سایر تحقیقاتی قبلی متمایز می‌سازد.

گفته می‌شود که این متخصصان از روشی تحت عنوان Fuzzy برای یافتن آسیب پذیری‌های امنیتی استفاده کرده‌اند که باگ های احتمالی را بدین وسیله کشف و پیدا کرده‌اند.

به عقیده این دسته از کارشناسان، بدون شک تعداد آسیب پذیری‌های امنیتی موجود در شبکه LTE بسیار بیشتر از موارد کشف شده خواهد بود که باید از آنها توسط متخصصان و پژوهشگران زبده و ماهر فعال در این حوزه پرده برداری شود.

نسل چهارم شبکه اینترنت همراه که به ۴G یا LTE معروف است، در سال‌های اخیر جایگزین نسل سوم شبکه اینترنت (۳G) در دنیا شده، مهیا کننده سرعت و پهنای باند بسیار بالا برای دسترسی به اینترنت و انتقال دیتاست که علاوه بر گوشی تلفن همراه می‌توان با استفاده از مودم‌های نسل ۴ سرعت آن را در لپ‌تاپ‌های دارای مودم وایرلس USB، گوشی‌های هوشمند و غیره نیز مورد استفاده قرار داد.

این خدمات که در بازار با نام LTE یا Long Term Evolution شناخته می‌شود، از فن‌آوری‌های استاندارد GSM است و برای دسترسی به اینترنت پرسرعت قابل حمل استفاده می‌شود. با استفاده از خدمات شبکه اینترنت ۴G امکان استفاده از برنامه‌های کاربردی و محصولات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت بهتری فراهم خواهد شد؛ به طوری که با بهره‌مندی از پهنای باند چندین برابر اینترنت نسل‌های دیگر، چند کاربر می‌توانند به طور همزمان از حساب اینترنت یک خط استفاده کنند.

در واقع ۴G چهارمین نسل شبکه تلفن همراه است که در نقاط تحت پوشش امکان تبادل داده با سرعت‌های بالا را می‌دهد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی صفری شنبه‌شب در آئین تشییع باشکوه شهید «مرتضی غلامی» (دشتی نظری) در گلزار مطهر شهدا اظهار داشت: با حضور این شهید والامقام شهرستان گناوه و استان منور و معطر به عطر شهدا شده است.

فرماندار گناوه افزود: شهیدان همچون شهید غلامی در دفاع از اسلام، ملت، شرف و ناموس و حیثیت کشور و نظام اسلامی جانانه در رکاب امام خود جنگیدند و پیکر مطهر این شهید والامقام سال‌ها در منطقه بی نام و نشان در راه دفاع از میهن و دین باقی ماند.

فرماندار گناوه افزود: آمدن شهید پیام بزرگی برای ما به همراه دارد که با بصیرت و آگاهانه و تبعیت پذیری از مقام معظم رهبری راه شهدا را جانانه ادامه دهیم و در رکاب امام و ولی امر خود بمانیم و دشمنان را برای همیشه خاموش کنیم.

وی گفت: همه ملت ایران به ویژه مردم متدین و شهید پرور شهرستان گناوه با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه خواهند داد.

وی بیان کرد: امروز مردم شهرستان گناوه با حضور باشکوه از فرزند خود جانانه استقبال و این فرزند شهید خویش را تا جایگاه ابدی بدرقه کردند.

فرماندار گناوه گفت: امیدواریم شهدا ما را در دنیا و آخرت یاری کنند تا ما هم بتوانیم با تبعیت پذیری از مقام معظم رهبری در راهی که آنها پیمودند باقی بمانیم.

صفری بیان کرد: امروز اگر رهبری انقلاب اسلامی ندای مبارزه با استکبار جهانی را سر می‌دهد به پشتیبانی املت غیور ایران اسلامی و خون پاک این شهیدان گرانقدر و والامقام است.

وی ادامه داد: اگر امروز دشمنان و استکبار جهانی جرأت نگاهی به سمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندارد ناشی از، قدرت، بصیرت و آگاهی ملت ایران و تبعیت پذیری از رهبری و به برکت خون شهدا است.

کد خبر 6096731

دیگر خبرها

  • آغاز نمایشگاه کانون عکاسی شفق/ «شکل‌پذیری» به آرتیبیشن رسید
  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد