Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ولی تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور شامگاه دوشنبه در بازدید از بافت تاریخی شهر بشرویه گفت: شهرستان بشرویه دارای یک وحدت کامل بین مقامات اداری و مردم است که این یک پتانسیل مهم و کاربردی است.

معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: سالیان قبل تنها شهرستان بشرویه به عنوان یک ورودی و مسیر برای مسافران بوده اما با همت سرمایه گذاران و امور گردشگری اکنون در باب اقامتگاه‌های بوم گردی و بافت تاریخی حرف اول استان خراسان جنوبی را می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری بیان داشت: امید داریم تا مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به مشهد الرضا و بعضاً استان‌های مرکزی را دارند حتماً از بافت زنده و تاریخی و بخصوص کویر این شهرستان دیدن کنند و بتوانند سفری دلنشین را به همراه خانواده در کویر داشته باشند.

بشرویه یکی از ده شهر خشت و گلی ایران است که بافت تاریخی آن با ۲۲ هکتار مساحت با شماره ۷۸۳۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

این شهرستان با داشتن خانه‌های خشت و گلی و چهار صفه، به موزه خشت و گل خراسان جنوبی تبدیل شده است.

مجموعه میان ده بشرویه قدیمی‌ترین منطقه تاریخی شهر بشرویه است و آثاری از دوران صفویه و قاجاریه را در دل خود جا داده است.

کد خبر 4575712

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان بشرویه بافت تاریخی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر میراث فرهنگی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین همدان، محسن معصوم‌علیزاده اظهار داشت: با توجه به رشد گردشگری و توسعه زیرساخت ها در شهرستان ملایر مانند پروژه خوب جهان کوچک و تبلیغ خوب صنایع دستی، این دیار، به سرعت تبدیل به مقصد جذاب گردشگری خواهد شد. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با تدبیر فرماندار پرتلاش و حمایت های شهردار شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی هستیم، افزود: شهرستان ملایر نگین درخشان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان است و سعی بر آن داریم ضمن حفاظت و مرمت آثار تاریخی، محوطه تاریخی نوشیجان را در فهرست موقت یونسکو ثبت کنیم تا شاهد حفاظت شایسته تری از این بنای به یادگار مانده از عصر مادها باشیم.
فرماندار شهرستان ملایر نیز در این دیدار گفت: ملایر با ظرفیت خود می تواند باعث رونق اقتصادی غرب کشور باشد 

سلمان اسماعیلی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه میراث فرهنگی و امورگردشگری باعث رونق اقتصادی و تحقق شعار سال مبنی بر مردمی سازی امور می شود، بیان کرد: ملایر با پتانسیل بالای خود و دو نشان بین المللی و جهانی یک ظرفیت بزرگ برای رونق اقتصاد استان و غرب کشور بوده و در اطلس سرمایه گذاری شهرستان یک مرکز تبادلات اقتصادی جهانی طراحی شده است و قلب این مرکز اقتصاد، عرضه صنایع دستی ملایر خواهد بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایردر ادامه گفت: در کنار این اقدام تقویت آنلاین فروشگاه ها  در سکوهای مجازی بسیار پر اهمیت است.

فرماندار شهرستان ملایر در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به عزم شهرداری ملایر و بودجه های تزریق شده ملی و استانی در هفته دولت سال جاری شاهد افتتاح مجموعه مینی ورد به صورت رسمی باشیم.

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • خسارت ندیدن بناهای بافت تاریخی زواره
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد