Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:55:11 GMT

راهداران تکابی 2000 مسافر نوروزی را از کولاک نجات دادند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۱۸۹۵۴

راهداران تکابی 2000 مسافر نوروزی را از کولاک نجات دادند

علی مکرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مسافران نوروزی، سرنشینان بیش از 700 دستگاه خودرو بودند که در سه محور مواصلاتی تکاب - شاهین دژ، تکاب - دوراهی ایرانخواه و تکاب - تخت سلیمان به علت بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر در این جاده ها نبودند.
وی اظهار داشت: سه اکیپ از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در مدت 2 ساعت این محورها را برف روبی و بازگشایی کرده و خودروهای مسافران نوروزی را پس از امدادرسانی به ادامه مسیر هدایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات سفر زمستانی بوده و به علت لغزندگی جاده ناشی ار بارش برف بهاری از تردد در گردنه های سخت گذر مایین بلاغ و ایرانخواه و محور تخت سلیمان بازمانده بودند.
فرماندار تکاب ادامه داد: این مسافران نوروزی از استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل، زنجان، کردستان و قم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود تکاب را انتخاب کرده بودند.
مکرمی بیان کرد: همچنین شب گذشته کولاک شدید، گردشگرانی را که از بازدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در حال بازگشت بودند گرفتار کرد که با تلاش راهدان این محور بازگشایی شده و مسافران نوروزی بدون هیچ حادثه جاده ای نجات یافتند.
وی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: هم اینک جاده های منتهی به تکاب با وجود لغزندگی و تداوم کولاک در برخی گردنه های سخت گذر، باز است و تردد در آنها جریان دارد.
فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین روز گذشته امدادگران هلال احمر تکاب به 126 دستگاه خودرو سواری و باری با 506 نفر مسافر در مدت پنج ساعت در جاده های برفی این شهرستان خدمات امدادی ارائه کردند.
مکرمی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تکاب برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و تامین سلامت جاده ها در آماده باش کامل هستند، گفت: عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان به طور مستمر و بی وقفه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی قوی که از روز یکشنبه از غرب وارد کشور شده است در بیشتر مناطق آذربایجان غربی موجب بارش برف و باران شده است.
تکاب در منطقه ای کوهستانی و سردسیر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است و جاده های سخت گذر و برف گیر دارد؛ این شهرستان به دلیل وجود مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان و 170 اثر ثبت ملی تاریخی و طبیعی از مناطق گردشگر پذیر کشور به شمار می رود که در ایام عید نوروز پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
7514/6185/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان شرقی استان های مختلف کشور بارش برف و باران باستانی راهداری و حمل و نقل جاده 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۸۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از توزیع دو هزار سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند و تألیف ۲۰۰ جلد کتاب در خلال برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در شهرستان گچساران، اظهار کرد: بارها شاهد حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هشت سال دفاع مقدس به برکت جان‌فشانی‌های ارتش قهرمان است درنبرد مروارید نیروی دریایی رژیم بعث منهدم شد.

وی گفت: هیچ عملیاتی بدون پشتیبانی نیروی هوایی در دفاع مقدس نداشتیم و شایسته است دستاوردهای انقلاب تبیین شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای استان بعد از هشت سال، تصریح کرد: امسال دومین کنگره ملی شهدای استان را برگزار می‌کنیم و کنگره اول در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: این کنگره عظیم ۲۰ اجلاسیه در سطح استان دارد که هشت اجلاسیه در شهرستان‌ها و۱۲ اجلاسیه‌ها هم به‌صورت تخصصی در مرکز استان است و اجلاسیه نهایی در شهریور برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تألیف ۲۰۰ کتاب از خاطرات رزمندگان استان گفت: در راستای این کنگره ۲۰۰ کتاب که برگرفته از موقعیت جنگ بود را در دست طراحی و چاپ داریم و ۱۴۰ مورد فیلم نیز در دست اقدام بوده که در زمان‌های مختلف اکران می‌شوند.

وی با اشاره به تولید فیلم فاخر شهید طیب افزود: مهم‌ترین برنامه در راستای کارهای فرهنگی نیز تولید فیلم درباره شهید طیب است که امید داریم به جشنواره فیلم فجر سال‌جاری برسد و بحث روایتگری را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داریم.

خرم‌دل با اشاره به تولید برنامه فصل شیدایی درباره دفاع مقدس، تصریح کرد: این برنامه در ۱۵ شب هم‌زمان سیر تاریخی از اوایل اسلام تا انقلاب و روایتگری از استان را پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به توزیع دو هزار جهیزیه هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه شهدا و به نیت دو هزار شهید استان تعداد دو هزار جایزه را تقدیم زوج‌های نیازمند خواهیم کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاشت نهال در راستای این کنگره گفت: ۶۳ هزار نهال در دست کاشت داریم و جشنواره‌های مختلف در طول این ایام برگزار می‌کنیم و تمثال مبارک همه شهدا در میدان‌ها و معابر اصلی شهرها نصب می‌شود.

خرم‌دل با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در سطح شهرستان‌ها افزود: هرچند روز یک‌بار یک اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا به اجلاسیه نهایی برسیم.

وی با تقدیر از برگزاری این اجلاسیه ابراز داشت: از همه عزیزان ارتشی کمال تشکر و قدردانی را دارم و یک‌بار دیگر از همه عزیزانی که تلاش کردند این اجلاسیه برگزار شود، کمال سپاسگزاری رادارم.

کد خبر 747826

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • جابجایی حدود ۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از شهرستان نمین
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • آیا مشتریان از امداد جاده‌ای نوروزی مدیران خودرو رضایت داشتند؟
  • رشد ۳۱ درصدی جابه جایی مسافر با کمک ناوگان مسافربری جاده‌ای کرمان  
  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • با ۲۰ نفر سپاه این شهرستان شکل گرفت
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی