Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفها - ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: به دلیل بارش شدید باران و آب گرفتگی ناشی از آن، به حدود 350 واحد مسکونی در این استان خسارت وارد شد.

منصور شیشه فروش روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدهای مسکونی خسارت دیده مربوط به شهرستان های شهرضا، دهاقان، فریدونشهر، سمیرم، چادگان و اطراف اصفهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: همچنین بر اثر بارش شدید باران برخی رودخانه های فصلی در دهاقان شامل 'بودجان' و 'دزج' فعال و پرآب شده است.
شیشه فروش تصریح کرد: در این مسیرها خسارت هایی نیز به زمین های کشاوری و جاده های ارتباطی وارد شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: به همین علت در سمیرم جاده 'تنگ جلو' دناکوه و جاده خفر دشت بالای سمیرم کوه ریزش کرد و سنگ ها وارد جاده شد که اکنون عوامل راهداری و امدادی مشغول بازگشایی جاده هستند.
وی به امدادرسانی به 400 خودرو و 15 نفر گرفتار در آب ناشی از بارش شدید باران خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته 300 اسکان اضطراری در مسیرهای دچار سیلاب صورت گرفت.
شیشه فروش تصریح کرد: خوشبختانه سیلاب و بارش های شدید باران در استان هیچ گونه خسارت جانی ایجاد نکرده است.
وی با اشاره به این که حجم بارش ها در استان بسیار خوب برآورد شد،گفت: میزان بارش ها از 40 تا 80 میلی متر بوده است که بیشترین میزان بارش ها در شهرستان فریدن، فریدونشهر و سمیرم ثبت شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون در غرب استان بارش ها به شکل برف است و این شرایط تا عصر امروز ادامه دارد، افزود: با توجه به احتمال فعال شدن بارش ها از عصر امروز در شرق اصفهان، به منطقه خور و بیابانک اعلام آماده باش شده است.
وی به شهروندان استان و مسافران نوروزی توصیه کرد که از قرار گرفتن و استقرار و اسکان در چادر در مسیر رودخانه های فصلی و بندهای آبخیزداری خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، سامانه بارشی از روز یکشنبه از جنوب و غرب وارد ایران شده است و انتظار می رود اغلب نقاط کشور را بارش باران و برف همراه با رگبار و رعد و برق فرابگیرد.
با توجه به شدت و مدت بارش ها، احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب در برخی استان ها از جمله اصفهان وجود دارد.
هوای استان اصفهان از روز گذشته تا لحظه مخابره این خبر، همچنان بارانی است.
6994/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث غيرمترقبه سيل اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۱۹۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است، گفت: براساس آخرین استعلامات، استان قم رتبه اول ساخت مسکن در کشور را به خود اختصاص داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا 3 هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود 71 هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: 63 هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد  را به حدود 71 هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های  عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روزهای آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آن‌ها در استان تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • فرونشست زمین در جاده مزرعه عرب به حسن آباد بر اثر بارش‌های سیلابی+ فیلم
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد