Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،گفت: با توجه به بارش‌های کم سابقه چند روز اخیر و پر بودن سد کلان ملایر دریچه‌های پایین این سد تا ۵۰ درصد باز شد.

 وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ هزار لیتر در ثانیه آب از دریچه‌های تحتانی این سد خارج می‌شود افزود: این سد از پارسال ظرفیت آن به بیشتر از ۴۶ میلیون لیتر بر ثانیه ظرفیت اصلی رسیده است و سرریز آن ادامه دارد و هم اکنون ۸ میلیون لیتر برثانیه از طریق سرریز شدن آب از این سد خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستوده از نظارت و بازرسی مسیر رودخانه‌ها و جویبار‌های متصل به آن هم خبر داد و گفت: در این بررسی‌ها مسیر عبور آب در رودخانه بازشده است  و با مدیریت دریچه‌های سد را باز کردیم تا منجر به طغیان رودخانه نشویم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار داشت:با توجه به بارش‌های اخیر در استان همدان ورودی آب به سد کلان ملایر هم اکنون ۲۴ هزار لیتر در ثانیه است.

منصور ستوده با اشاره به اینکه بارش‌های امسال در شهر همدان بیشتر برف بوده است افزود: در سد اکباتان همدان هم ورودی اب به سد هم اکنون ۴ هزار و ۴۶۵ لیتر برثانیه است.

وی از افزایش ظرفیت سد اکباتان همدان به ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعبی خبر داد و گفت:از این سد ۸۳۲ لیتر در ثانیه آب برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان خارج می‌شود و هنوز ظرفیت ذخیره سازی آب در این سد کامل نشده است.

وی ادامه داد: در سد سرابی تویسرکان هم هم اکنون ۷ میلیون و ۳۰۰ هزارمتر مکعب آب ذخیره شده است.

در استان همدان، سد اکباتان همدان با ظرفیت ۳۶ میلیون متر مکعب، سد کلان ملایر با ظرفیت ۴۶ میلیون متر مکعب و سد سرابی با ظرفیت ۹ میلیون و ۲۰ هزار متر مکعب در استان همدان برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و زیست محیطی وجود دارد.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان

 پژمان اختری اظهار داشت: واحد شماره چهار نیروگاه شهید مفتح به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: با راه اندازی واحد شماره چهار، فصل تعمیرات نیروگاه به اتمام رسیده و هر چهار واحد با آمادگی کامل به استقبال روز‌های گرم سال می‌رود.

معاون تولید نیروگاه شهید مفتح تصریح کرد: تولیدحداکثری وکاهش نرخ خروج اضطراری به عنوان یکی از اهداف مهم این مجموعه در سال جاری خواهد بود.

 نیروگاه شهید مفتح همدان متشکل از چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی در مجموع به ظرفیت هزار مگاوات به عنوان اولین و تنها مرکز تولید انرژی الکتریکی با استفاده از پساب تصفیه شده شهری در کشور، علاوه بر تأمین دو درصد برق مورد نیاز شبکه سراسری برق کشور، نقش مهمی در پایداری برق استان همدان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پارکینگ آقاجانی‌بیگ هر چه سریع‌تر تکمیل شود
  • کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • آمادگی کامل نیروگاه شهید مفتح برای تولید انرژی در پیک تابستان
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • تحول خوبی در بوکس کشور ایجاد شده است/ همدان استعدادهای خوبی دارد
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • همدان با رفع نواقص گذشته در اکسپوی امسال درخشید
  • همدان قهرمان مسابقات بوکس نوجوانان کشور شد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند