Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: هم اکنون بر اثر مه غلیظی که در جاده های کوهستانی استان زنجان بویژه زنجان – تهم – چورزق حاکم شده، تردد خودروها را در این مسیرها با کندی روبرو کرده است.

جواد یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر جاده های زنجان – طارم، زنجان – بیجار، زنجان – تهم – چورزق، زنجان – میانه و قیدار خدابنده پوشیده از مه غلیظ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دید افقی رانندگان در این مسیرهای ارتباطی به شدت کاهش یافته و تردد خودروها نیز با کندی همراه است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی استان بارش باران از ظهر امروز با شدت بیشتری آغاز و تا 24 ساعت آینده ادامه خواهد داشت.
این مسئول یادآور شد: رانندگان عبوری از همه مسیرهای استان احتیاط و صبوری بیشتری نسبت به روزهای عادی داشته باشند، فاصله طولی را رعایت و باسرعت مطمئنه تردد کنند تا شاهد سوانح جاده ای نباشیم.
وی متذکر شد: رانندگان از ترددهای غیروضروری در جاده های استان زنجان خودداری کنندو در صورت ضرورت برای سفر خودروهای خود را مجهز به تجهیزات ایمنی، گرمایشی و زمستانی کنند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: نیروهای راهداری با 50 اکیپ در 30 گردنه کوهستانی و سخت گذر 24 ساعته فعال هستند و برای مسافران و رانندگان عبوری در صورت نیاز خدمات ارائه می دهند.
یوسفی خاطرنشان کرد: همه راهدارخانه های این استان مجهز هستند و در صورت بروز مشکلات جوی رانندگان و مسافران عبوری، در این مکان ها بطور موقت اسکان داده می شوند.
وی افزود: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد راهداري و حمل و نقل جاده اي مه كندي تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان اعلام کرد:‌ تعداد مسافر جابه جا شده (با صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر به ثبت رسیده است که در مقایسه با سال پیش از آن، ۳۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز  به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، غلامرضا کرمی، معاون حمل‌ونقل این اداره کل عنوان کرد: با بررسی جابه‌جایی مسافر طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مشخص می‌شود که میزان جابه‌جایی مسافر در سال ۱۴۰۲ به تعداد یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۷۱ نفر با ۲۰۲ هزار و ۷۲۶ سفر توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان به مناطق مختلف کشور جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۶ درصدی روبرو بوده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد ناوگان اتوبوسی ۱۲۹، مینی‌بوس۴۵۲ و سواری ۵۱۵ و وی آی پی ۸۵ دستگاه است.

به گفته وی، یک هزار و ۵۰۶ راننده کار جابه‌جایی مسافران را در استان انجام می‌دهند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۶ درصدی داشته است.

رشد ۱۳ درصدی حمل بار

حسن محمدی، رئیس اداره کالای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز عنوان کرد: بار حمل شده با بارنامه در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن بود که در مقایسه با سال پیش از آن (۱۰۵۱۸ هزار تن) حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، بیشترین میزان حمل بار به مقصد استان‌های خوزستان، تهران و قزوین و کمترین آن مربوط به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و لرستان بوده است.

همچنین از میزان ۱۱۸۴۳ هزار تن کالای جابه‌جا شده، ۵۱۷۰ هزار تن محمولات معدنی و ساختمانی (۴۳ درصد)، ۲۴۲۸ هزار تن محمولات فلزی (۲۰درصد)، ۹۹۰ هزار تن مواد شیمیایی (۸درصد) و ۹۴۹ هزار تن محصولات کشاورزی (۸درصد) است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • رشد ۳۶ درصدی جابه‌ جایی مسافر جاده‌ ای زنجان در سال ۱۴۰۲
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز