Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@02:44:08 GMT

سه روستا در خراسان رضوی تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۴۹۳

سه روستا در خراسان رضوی تخلیه شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجتعلی شایان فر مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در اقدامی پیشگیرانه و به منظور جلوگیری از تبعات ناشی از بارندگی روستا‌های 'گاوکشی، کلاته حاجی و شکوه سنگ' تخلیه شدند.

شایان فر افزود: در پی بارش شدید باران  جاده فرعی انداده - جغتای واقع در غرب خراسان رضوی به دلیل بارش‌های شدید از دیشب تاکنون بسته و مسیر جایگزین برای آن مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران خراسان رضوی هم اینک در حال آماده باش است و در این چارچوب همه فرمانداران، شهرداران، مدیران و مسئولان بخش‌های مختلف سطح استان در محل ماموریت خود حاضر بوده و اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام داده اند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: با تداوم بارش از دیشب تاکنون ۱۵ شهرستان استان به ویژه در مناطق غربی خراسان رضوی بارندگی داشته اند.

وی بیشترین میزان بارندگی را طی این مدت در شهرستان بردسکن واقع در جنوب غربی خراسان رضوی به میزان ۱۷ میلیمتر اعلام و بیان کرد: پس از آن در شهرستان‌های سبزوار و جغتای به ترتیب ۱۲ و ۱۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است. طی همین مدت در کلانشهر مشهد نیز سه میلیمتر باران باریده است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران طی روز‌های ششم و هفتم فروردین ماه جاری این استان را فرا می‌گیرد. با توجه به رگباری بودن بارش‌ها وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد.

بیشترین بارش برای شهرستان‌های درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش بینی شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت:  از عصر روز یکشنبه هفته جاری با افزایش حجم ابر در آسمان خراسان رضوی، به تدریج شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و دمای شبانه در برخی از مناطق سردسیر نزدیک به صفر درجه خواهد شد .     سارا حکمی افزود: بارش باران نیز از اواسط هفته جاری بیشتر نقاط را فرا می گیرد که با توجه به سرد بودن هوا، احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی دور از انتظار نخواهد بود.   وی افزود: بارش ها اواخر هفته جاری به اوج خواهد رسید که اطلاعات تکمیلی آن در زمان مقرر اعلام خواهد شد.   حکمی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، فریمان با سه و سرخس با ۲۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۱۰ تا ۱۸ درجه را به ثبت رسانده است.   وی افزود: دمای کنونی مشهد ۱۹ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۲۱ درجه در نوسان خواهد بود.      

 

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی