Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@01:35:28 GMT

باز هم غافلگیر شدیم

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۰۵۶۵

این روزها درگیر خبرهای تلخ و ناراحت کننده ای هستیم که همه ما را آزرده خاطر کرده است . سین هشتم هفت سین امسال ایران ، سیل بود ؛ و این حادثه بسیاری از روستاها و شهرها و استانهای کشور را درگیر خسارت و خرابی و مصدومیت و مرگ و میر و ... کرد.

در این میان نبودن به هنگام مسئولین مربوطه در اوج بحران نیز ، نمکی بود بر زخم مردمی که گاهی یک همدردی کوچک هم دلشان را گرم میکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نمیخواهم فقط از تلخی ها و کوتاهی ها و قصور مسئولین بگویم ، هرچند نگویم هم مردم خود به چشم دیدند و شنیدند و مطلع شدند که چه کسانی مثل همیشه در صحنه کمک و خدمت رسانی حضور داشتند و چه کسانی در فکر سفر و تفریح و برنامه های شخصی خودشان بودند و یا مثل همیشه غافلگیر شدند.

این میان نقش ستاد حوادث غیر مترقبه ، ستاد بحران و جمعیت هلال احمر را نیز نباید نادیده گرفت . نمیدانم بودجه تخصیصی به این نهادها چقدر است که هر بار ، با وقوع کوچکترین حادثه ای همه چیز کم می آورند و ملتمسانه درخواست کمکهای نقدی و غیر نقدی و انسانی از در و همسایه و مردم و دوست و آشنا می کنند !

همراهی همیشگی و بی منت بسیج، سپاه و ارتش با مردمی که داوطلبانه و خودجوش به یاری هموطنانشان برخاسته اند و هر آنچه در توان دارند ، از اسکان رایگان گرفته تا کمک رسانی و ... را دریغ نمیکنند ، واقعا شیرین و لذت بخش و قابل تقدیر است. (هرچند جالب است که وقتی نیروهای نظامی به ناچار وارد میدان شده و خلا مدیریتی و اجرایی دولتی ها را پر میکنند،تا زمان سامان یافتن اوضاع و روبراه شدن امور، ناگهان کارشان ثواب می شود و وقتی نوبت به گرفتن عکسهای تبلیغی می رسد ، به یکباره مجددا سروکله مدیران پر مدعا پیدا شده و سند کار دیگران را به نام خود می زنند! و خب چاشنی آن هم بدیهی است باید این باشد که دوباره ساز عدم حضور ارگان های نظامی در امور اجرایی کوک شده و فریاد وامصیبتا به آسمان بلند گردد!)

از طرفی عده ای هم این وسط از آب گل آلوده ماهی میگیرند و به شایعات دامن میزنند و اخبار و عکسهایی در شبکه های اجتماعی پخش میکنند تا فضای منفی و نامناسبی را در بین مردم رشد دهند؛ حتی شماره حسابهای جعلی برای کمک رسانی معرفی میکنند و این موارد واقعا ناراحت کننده است.

خواهشمندم هشدارهای مسئولین مربوطه را جدی بگیرید ،به مسیل ها و کنار رودخانه ها نزدیک نشوید ، به شماره حسابهای جعلی توجه نکنید ، اخبار را فقط از مراجع رسمی پیگیری کرده و شایعات احتمالی را پیش بینی کنید و تا وقتی از صحت آنها اطمینان پیدا نکردید ،آن را منتشر نکنید، از گرفتن عکس و فیلم در صحنه حادثه جدا خودداری کنید ، واقعا مسیر سیل غافلگیر کننده است و ممکن است خطری جدی شما را تهدید کند .

مساله مهم دیگر شرایط بعد از سیل و آبگرفتگی معابر و گل آلود بودن زمینها و رفع مشکلات عبور و مرور مردم و وسایل نقلیه و دام است و سپس بازگشت زندگی مردم به زندگی عادی ...

بی شک این حوادث باید درس عبرتی شود برای آینده . مسئولین مربوطه باید عوامل ایجاد کننده این حوادث آن هم به این گستردگی را بررسی نموده و با تدبیر ، جلوی وقوعشان در آینده را بگیرند . نمیدانم! شاید عامل ، از بین بردن جنگل و پوشش گیاهی باشد ، شاید ساخت ساختمان و جاده در مسیر مسیل، و یا بسیاری از موارد تخصصی دیگری که در حد دانش من نوعی نیست، هرچه هست این وظیفه مسئولین مربوطه است تا به طور جدی موضوع را برای یکبار هم که شده پیگیری نموده و روند غلط امور را اصلاح کنند .

ضمن همدردی با خانواده های حادثه دیده ، برای درگذشتگان این حوادث نیز آرزوی مغفرت و رحمت دارم .

صفورا ترقی

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هفت سین ایران سیل خدمت رسانی جمعیت هلال احمر شبکه های اجتماعی وسایل نقلیه جنگل پوشش جاده خانواده ایران بسیج سیل مرگ هفت سین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، رهبر انقلاب فرمودند: در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه‌های تعطیل‌شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.

کد خبر 846914 منبع: مهر برچسب‌ها کارگران مهارت‌ها شغل خبر ویژه رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • کینه مرگبار کارگر قهوه خانه | کارگر جوان اخراج شد و وقتی فهمید فرد دیگری جای او استخدام شده ....
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • مسئولین به صورت پیوسته همان چیزی را می گویند که رهبری فرموده اند، این چه بساطی است؟
  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • از قدرت و جذابیت لیگ ایتالیا غافلگیر شدم!
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • نویسنده‌ای که سوژه غافلگیرش کرد | در ستایش و نکوهش غافلگیری نویسنده
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو