Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@22:07:34 GMT

رونق تولید امری ضروری برای کشور است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۱۵۰

رونق تولید امری ضروری برای کشور است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با فشار اقتصادی می خواهد نابسامانی در تولید کشور ایجاد کند گفت: رونق تولید امری ضروری برای کشور است.

به گزارش ایمنا، علی لاریجانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم اظهار کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید نیاز به اهتمام همه جانبه دارد و تنها مختص وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی نیست و همه بخش‌ها باید احساس مسؤلیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی دشمن برای این است که نابسامانی در تولید و اشتغال کشور ما ایجاد کنند افزود: رونق تولید امری ضروری برای کشور است و لذا لازم است تا توصیه‌های رهبری در این خصوص در دستور کار مدیران قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لازم است جلساتی تشکیل شود و بخش‌های مختلف برنامه‌های خود را برای این منظور اعلام کنند گفت: نباید بگذاریم تا توقفی در بخش‌های تولیدی ایجاد شود و مراقبت کنیم تا لطمه‌ای به تولید وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه زمینه و سرمایه گذاری جدید باید فراهم شود عنوان کرد: بعضی ضوابطی که ادارات ما در نظر می‌گیرند ضوابط سخت‌گیرانه ای است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی به اهمیت دولت الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: قم به صورت پایلوت این را انجام دهد و دستگاه‌ها به هم وصل شوند و از کاغذ بازی‌های بیهوده رها شوند.

وی مطرح کرد: دستگاه‌ها باید تدابیری بیندیشند که کدام بخشنامه‌ها را می‌توانند حذف کنند و مردم را به سرمایه گذاری علاقه مند و سرمایه گذاری را روان کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس نیز قوانینی برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شده است که اگر خوب اجرا شود می‌تواند در رونق تولید مؤثر باشد، همچنین قوانین را امسال مرور خواهیم کرد تا برخی مواردی که می‌شود را برای رونق بیشتر تولید حذف کنیم.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به کارآفرینی خیلی بها دهند و افراد موفق در کار آفرینی را به مردم معرفی کنند.

لاریجانی تصریح کرد: فضای کار و تلاش باید در کشور عمده شود تا شرایط تغییر کند، ظرفیت زیادی در کشور داریم و باید ظرفیت‌های درونی را فعال کنیم و همه جهت‌ها به سمت رونق تولید برود تا سال پر رونقی داشته باشیم.

منبع: مهر

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رونق تولید رهبر انقلاب اسلامی علی لاریجانی کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است