Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا برازش، مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از تغییرات صورت گرفته در جشنواره امام رضا(ع) سخن گفت و در تشریح دلایل تجمیع تعدادی از جشنواره‌ها، گفت: در یک برهه از زمان مسئولان جشنواره‌ به این نیت که هر استانی یک موضوع برای برگزاری جشنواره داشته باشند، موضوعات جشنواره را گسترش کمی داد‌ند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا در سال این همه شعر در کشور سروده می‌شود؟

وی افزود: نتیجه این اقدام برگزاری هشت جشنواره شعر در استان‌های مختلف از جمله جشنواره رباعی رضوی در همدان، شعر سپید در بیرجند، شعر اقوام در فارس، مشاعره در بوشهر، شعر ترکی در آذربایجان غربی و ... بود. اما آیا در سال این همه شعر در کشور با موضوع امام رضا(ع) آن هم با سبک‌های مختلف شعری سروده می‌شود؟ مگر در سال چند رباعی سروده می‌شود؟ آیا مشاعره جشنواره است؟

برازش با اشاره به اینکه آثار ارسالی به برخی از جشنواره‌ها بسیار کم بود، گفت: مگر در سال چند سناریوی تئاتر تولید می‌‌شود که در یک موضوع تخصصی یعنی امام رضا(ع) بتوانیم جشنواره تئاتر برگزار کنیم؟ این دلایل موجب تجمیع جشنواره‌های شعر و برگزاری یک سال در میان جشنواره‌ تأتر و فیلم رضوی شد.

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) در پاسخ به این سؤال که آیا برگزاری این جشنواره‌ها موجب توجه بیشتر مردم به تولید محصولات هنری در خصوص امام رضا(ع) نمی‌شد؟ گفت: تاحدی این نتیجه را داشت، اما به طور کلی سناریوی تئاتر خیلی کمی در کشور تولید می‌شود. حتی برخی از جشنواره‌ها به مرحله‌ای رسیده بودند که آثار سطحی‌تر پذیرش می‌شد. از سوی دیگر خود این جشنواره‌های متعدد هزینه‌بر بود.

وی اعلام کرد: بر همین اساس قرارشد یک سال جشنواره تئاتر کودک و یک سال جشنواره تئاتر بزرگسالان را داشته باشیم و به گروه‌های حرفه‌ای سفارش تولید متن و سناریو ارائه کنیم. یعنی تصمیم گرفتیم بر روی تولید محصولات سرمایه‌گذاری کنیم، کمیت را کاهش داده و کیفیت را افزایش دهیم.

جشنواره‌های وحدت و همدلی رضوی در استان‌هایی با جمعیت ترکیبی برگزار می‌شود

برازش از توجه به استان‌های محروم به خصوص استان‌هایی که جمعیت ترکیبی دارند در جشنواره امام رضا(ع) خبرداد و گفت: علاوه بر جشنواره‌های معمول مقرر شده جشنواره‌های وحدت و همدلی برای اولین بار در این استان‌ها برگزار خواهدشد.

وی با تأکید بر اینکه فقط بخشی از کارهای بنیاد امام رضا(ع) برگزاری جشنواره است و باید کارهای مرتبط با بنیاد بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر همین اساس تلاش داریم دست به تولید آثار فاخر و برتر در مورد امام رضا(ع) بزنیم و سفارش‌هایی به برترین هنرمندان کشور هم ارائه کرده‌ایم.

ظرفیت آفرینی در حوزه هنر برای تولیداتی با محوریت امام رضا(ع)

مدیرعامل بنیاد امام رضا(ع) با تأکید بر اینکه نباید کار بنیادی به دلیل تمرکز بر کارهای جشنواره نادیده گرفته شود یا کمتر مورد توجه قرارگیرد، اظهارکرد: اگر ما در حوزه هنر سناریوی تئاتر داشته باشیم، می‌توان تئاترهای متعدد و فاخر در زمینه امام رضا(ع) اجراکرد. داستان بینوایان را در نظر بگیرید سال‌هاست که بر اساس این داستان فیلم، تئاتر، انیمیشن و ... تولید می‌شود ما هم باید ظرفیت آفرینی‌هایی بکنیم که بارها و بارها بتوان از آن آثار هنری تولید کرد.

برازش در پایان سخنان خود از انجام یک کار خاص برای اصحاب هنر و اندیشه نیز خبر داد و اعلام کرد: با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستری برای تسهیل زیارت هنرمندان و خانواده‌های آنها فراهم شده‌است و از اول اردیبهشت ماه سال 98 محلی ویژه در مشهد با قیمت بسیار نازل میزبان اصحاب فرهنگ و هنر خواهیم‌بود و سالیانه سه هزار نفر از هنرمندان می‌توانند از این مکان استفاده کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای تشویق هنرمندان برای انجام کار هنری برای امام رضا(ع) چنین اقدامی صورت گرفته است؟ گفت: مسئله فقط خلاقیت هنری نیست. هنرمندان باید به درجه یا قلیان روحی برسند تا اثری خلق کنند و اتفاق خوبی بیفتد. این اتفاق خوب با تسهیل زیارت زودتر رخ می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا اجتماعی جامعه بنیاد امام رضا برازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی

ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی

دیگر خبرها

  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام برگزار می‌شود/ ساخت فیلمی با موضوع رضوی برای جشنواره فجر
  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • تشریح جزئیات جشنواره‌های رضوی/ نمایشگاه آثار خوشنویسی جهان اسلام برگزار می‌شود