Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@20:47:50 GMT

مسیر طرقبه به جاغرق مسدود شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۵۶۲

مسیر طرقبه به جاغرق مسدود شد

تسنیم خراسان رضوی از آخرین جزئیات رخدادهای مرتبط با افزایش بارندگی‌ها در سطح استان گزارش می‌دهد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، بارندگی‌های خراسان رضوی از روز گذشته در عمده شهرستان‌های این استان آغاز شده و هم اکنون بیشتر شهرستان‌های خراسان رضوی تحت تاثیر بارندگی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده‌های استان در حال حاضر لغزنده هستند و تردد در این مسیرها باید با رعایت نکات ایمنی صورت بگیرد؛ بارندگی‌ها سبب شده تا سه روستا در بخش سرولایت نیشابور با هدف اقدامات پیشگیرانه تخلیه شود و از سوی دیگر دو محور نیز در استان مسدود شده است.

بارندگی‌ها سبب شده تا جاده طرقبه به سمت جاغرق مسدود شود.

آخرین اخبار از سیل شهرستان کوهرنگ; سیلاب روستای غلام آباد تنگ گزی مهار شد«تخت جمشید» بعد از فروکش کردن سیلاب + عکسنجات معجزه‌آسای یک خانواده گرفتارشده در سیلاب شیراز توسط یگان ویژه

همچنین افزایش میزان بارندگی‌ها سبب شده تا رودخانه فصلی روستای بسک از توابع بخش بایگ تربت حیدریه نیز سیلابی شود.

در جوین سبزوار نیز با حضور فرماندار و مسئولان این شهرستان تلاش‌ها برای مهار سیلاب بالای کارخانه قند شهرستان ادامه دارد.

رودخانه گلستان طرقبه نیز بر اثر شدت بارندگی‌ها بالا آمده اما خوشبختانه وضعیت در این بخش نیز تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد. در سطح تمامی شهرستان‌ های خراسان رضوی نیز تمهیدات لازم به ویژه در مناطق گردشگری اندیشیده شده است.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالحسین گرشاسبی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از اهداف اصلی و اساسی ساخت سازه‌های آبخیزداری، افزایش سطح ایستابی چاه‌های کشاورزی و غنی‌سازی سفره‌های آب زیرزمینی است.

وی کنترل سیلاب و پیشگیری از خسارت سیل را از دیگر اهداف ایجاد سازه‌های آبخیزداری عنوان کرد و افزود: بسیاری از شهرها و روستاها و اراضی کشاورزی و تأسیسات پایین دست در سال‌های گذشته با کوچک‌ترین بارندگی به زیر آب می‌رفت و به آنها خسارت وارد می‌شد، اما با ساخت سازه‌های آبخیزداری، سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها کنترل و از ایجاد خسارت جلوگیری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اظهار کرد: در اواخر هفته گذشته با وجود بارندگی‌های خوبی که در استان داشتیم و در برخی مناطق حتی بیش‌از ۸۰ میلیمتر بود، هیچ گزارشی از وقوع سیلاب نداشتیم که این از افتخارات حوزه آبخیزداری استان است.

وی بیان کرد: تا کنون افزون‌بر ۸۶۷ سازه آبخیزداری در استان اجرا شده که در بارندگی‌های مختلف در سال گذشته و امسال اثربخشی بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: سازه‌های آبخیزداری در بارندگی روز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت بیش‌از ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب روان آب را جمع‌آوری و استحصال کردند.

گرشاسبی ادامه داد: در این بارندگی حوزه آبخیزداری شهرستان دشتستان با ۱۰ میلیون مترمکعب، شهرستان جم با ۴.۲ میلیون مترمکعب، شهرستان دیر با ۳.۷ میلیون مترمکعب و شهرستان دیلم با ۱.۵ میلیون مترمکعب بیشترین استحصال روان آب را در استان داشتند.

وی گفت: در زمان حاضر ۲۵۵ سازه آبخیزداری در شهرستان دشتستان داریم که در بارندگی اخیر ۱۰۰ درصد ظرفیت آنها تکمیل شد و در حوزه شهرستان جم با توجه به میزان بارندگی، ۳۶۱ مورد سازه آبخیزداری که پیش‌از این اجرا شده به طور کامل آبگیری شد و در سایر شهرستان‌ها از جمله تنگستان، دشتی و گناوه هم میزان آبگیری سازه‌ها اثربخشی خود در کنترل سیلاب و رسوبات و افزایش سطح سفره‌های زیرزمینی که از اهداف اجرای این طرح‌ها بوده را داشته است.

کد خبر 6098845

دیگر خبرها

  • سفر بهاری به روستای ازغد طرقبه از لنز دوربین شهروندخبرنگار
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • "جوین" بیشترین بارندگی غرب خراسان رضوی را داشت
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • مسدود شدن شاهراه بدخشان - تخار
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است