Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@00:42:16 GMT

آخرین وضعیت سیلاب چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۶۸۱

به گزارش ایسنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش‌ها در این شهرستان به بیش از ۲۵۰ میلیمتر رسیده است.

وی یادآور شد: ۳۰ روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی اعلام کرد: در پی بارش‌ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش‌ها در شهرستان‌های این استان، شرایط رودخانه‌های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش‌های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه‌های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را ۴ هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را ۲۵۰ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی گفت: در پی این بارش‌ها تاکنون ۷ پل در جاده‌های اصلی این استان و نزدیک به ده‌ها پل در جاده‌های روستایی و فرعی استان زیر آب رفته است.

عباسی خاطرنشان کرد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است.

وقوع سیلاب در شهرستان بروجن / میزان خسارت در دست بررسی است

فرماندار بروجن با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد بحران شهرستان از روز گذشته با چهار تیم از سطح شهرستان بازدید کردند و اکنون در آماده‌‎باش کامل به سر می‌برند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب در شش شهر شهرستان بروجن، افزود: هنوز خسارت دقیق مشخص نشده و در حال بررسی است.

ملکی تصریح کرد: شب گذشته به دلیل وقوع حادثه احتمالی تعدادی از مردم در بخشی از شهر نقنه منازل خود را تخلیه کرده و در دو مدرسه اسکان یافتند.

وی بیان کرد: در برخی از روستاهای بخش بلداجی که در حوزه تالاب چغاخور قرار دارند و تعدادی از روستاهای حوزه بخش گندمان نیز مانند روستای کُنک، سیف‌آباد، حسین‌آباد سیلاب رخ داده اما خسارت دقیق مشخص نشده است.

فرماندار بروجن خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در سطح شهرستان بروجن تا ساعت هشت صبح امروز حدود ۸۰ میلیمتر بوده است.

وی با بیان این که اوضاع تحت کنترل است و خوشبختانه خسارت جانی وجود نداشته است، گفت: خسارت مالی در حوزه باغات و کشاورزی و … به صورت مکتوب اعلام خواهد شد.

طغیان رودخانه در شهرستان لردگان

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش ۱۵۶ میلی‌متری باران در شهرستان لردگان، اظهار کرد: اولویت اصلی حفظ جان مردم در این حوادث بود که خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی را شاهد نبودیم.

وی افزود: بارش‌های اخیر خسارت‌های فراوانی را به زیرساخت‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، شیلات‌ها و خانه‌ها وارد کرده است.

حسین‌پور ادامه داد: با کمک دهیاران، شهرداران و بخشداران ساختمان‌های در معرض خطر و در مسیر مسیل‌ها تخلیه شده و در مساجد و منازل اقوامشان اسکان داده شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه راه ارتباطی تمامی روستاهای شهرستان لردگان باز است.

فرماندار لردگان از طغیان شدید رودخانه خرسان خبر داد و گفت: آب پل طلایه در بخش رودشت نیز به شدت بالا آمده است.

آماده باش ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و در آماده باش هستند.

سید امان الله جهانبین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۵۰ تیم عملیاتی امداد و نجات و سیلاب در استان فراخوان و به صورت آماده باش قرار گرفت تا در صورت نیاز برای پاسخگویی به مردم گام بردارند.

مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مسدود بودن راه ارتباطی ۴۰ روستای استان در پی بارش‌های اخیر خبرداد.

"محمدحسین نصیری راد" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: راههای اصلی و فرعی استان مشکلی ندارند و تردد در آنها جریان دارد.

۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۰ سانتیمتر تا سر ریزشدن سد شاه قاسم یاسوج مانده است.

"علی داودی مهر" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای مهار سیلاب اصلی و جلوگیری از خسارات احتمالی تا ساعاتی دیگر رهاسازی آب این سد آغاز می‌شود.

وی اظهارکرد: به مردم روستاهای پایین دست این سد (سرآبتاوه، مازه خریده، چنارستانها و علی آباد) توصیه می‌شود که آمادگی لازم را داشته باشند تا شاهد مشکلی پیش نیاید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: حجم مخزن تکمیل و به ظرفیت نهایی ۹میلیون متر مکعب رسیده است و باید ظرفیت مخزن را آزاد کنیم که بتوانیم سیلاب را کنترل نمائیم تا از ایجاد خسارت جلوگیری کنیم.

داودی مهر تصریح کرد: این سد حدود ۱۲ میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیم دارد که ۳ میلیون متر مکعب دیگر ظرفیت تنظمی این سد است که همکاران کار تنظیم را شروع کردند و تا ساعاتی دیگر دریچه تحتانی این سد را باز می‌کنند.

وی از مردم خواست که به شایعات توجه نکنند و ادامه داد: هر دو سد استان (کوثر گچساران و شاه قاسم یاسوج هیچ مشکلی ندارند، استحکام لازم را دارند و در صورتی که مشکلی باشد از طریق منابع رسمی اطلاع رسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حداکثر بارندگی در بالادست برخی مناطق استان طی ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۲۷۰ میلی متر رسیده است.

داودی مهر اضافه کرد: مجموعه آب منطقه‌ای استان بصورت ۱۰۰ درصد بخصوص در دو سد کوثر و شاه قاسم در آماده باش هستند و کنترل وضعیت را دارند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از امدادرسانی عوامل بحران و تیم‌های هلال احمر به ۲۴۵ فرد و ۱۵ خودرو گرفتار در سیلاب خبر داد و به همشهری آنلاین گفت: پیش‌بینی هواشناسی این بود که سامانه همرفتی ناپایداری را داشته باشیم که این سامانه از روز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت که از دریای سیاه شکل گرفته بود مناطقی از شرق استان را در برگرفت و باعث بارندگی های باران و رگبار و تگرگ شد و در نتیجه شاهد فعال شدن و بالاآمدن رودخانه‌های فصلی در مناطق شمال استان بودیم.

بیشتر بخوانید: صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در کاشان حوضه «دُرِه»، «قهرود» و «جوینان»‌ و «شهری» کاشان فعال شد، افزود:‌ این رودخانه‌ها گل و لای را به مناطق شهری و قسمتی از جاده قدیم نطنز- کاشان، باند فرودگاه، شهرک صنعتی امیرکبیر و محله «گازرگاه» آوردند. همچنین محور امام رضا (ع)، باقرالعلوم (ع)، میدان رسالت، کمربندی کاشان و همچنین «فین بزرگ» و «یزدآباد» تحت‌تاثیر این شرایط قرار گرفتند و علاوه بر خسارت به معابر شهری، جاده‌ها، کشاورزی، شاهد آب‌گرفتگی در ۶۰ منزل مسکونی هم بودیم.

او درباره شهرستان نائین هم توضیح داد که سیلاب در گردنه‌ «زنجیرگاه» موجب بسته شدن چند ساعته محور خور- انارک -نائین شد که این جاده امروز بازگشایی شده است و در روستای «ارور» هم شاهد آب‌گرفتگی دو منزل مسکونی بودیم. خسارت سیلاب در شهرستان «جرقویه» با اصابت صاعقه به دو نفر از عشایر همراه بود که مجروح شدند، اما به گفته شیشه‌فروش در حال حاضر حالشان مساعد است. او از نشست یک پل در روستای «حیدرآباد» شهرستان هم خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره خسارت‌های سیلاب در شهرستان نطنز هم به سیلاب در روستای «صالح‌آباد»، خسارت به قنات‌ها و جاده‌های آن اشاره کرد و گفت:‌ در شهرستان آران و بیدگل سیلاب رودخانه‌های «گازورگاه» و «حیدر» از کاشان به منطقه «یحیی‌آباد» وارد و موجب آب‌گرفتگی چند منزل در بخش «کویرات» در روستاهای «حسین‌آباد» و «محمدآباد» و خسارت به باغ پسته، مزارع و راه‌های آن‌ها شد.

شیشه‌فروش در ادامه به خسارت سیلاب در بخش مرکزی و دو روستای «مهران ۲» و «ظفرقند»، آب‌گرفتگی چند واحد مسکونی در روستاهای «رحیم‌آباد»، «دولت‌آباد» و «جعفرآباد» و شکستگی زیرگذر در بخش مهاباد اردستان، خسارت به قنات‌های «تلک‌آباد» و آسیب به ۴۰ راس گوسفند در زواره و خسارت به بخش‌هایی از شهرضا، گلپایان، خوانسار، میمه و خور و بیابانک اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۰ تیم به ۲۴۰ نفر امدادرسانی کردند بیشترین خسارت را مربوط به بخش کشاورزی، راه‌ها و معابر دانست.

کد خبر 847039 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان اصفهان

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • تعیین تکلیف نهضت ملی مسکن در شهرستان کیار تا ماه آینده
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد