Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:24:31 GMT

آب یکی از سدهای اطراف مشهد تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۷۸۵

آب یکی از سدهای اطراف مشهد تخلیه شد

مشهد- ایرنا- سرپرست فرمانداری مشهد گفت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در پی بارشهای ادامه دار اخیر بخشی از آب پشت سد گلستان واقع در غرب کلانشهر مشهد به صورت کنترل شده تخلیه گردید.

سد گلستان که از آن با عنوان 'بند' نیز یاد می شود با قدمت 500 سال در هشت کیلومتری غرب مشهد و پنج کیلومتری شمالشرق شهر طرقبه بر روی رودخانه گلستان و در محدوده شهرستان بینالود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سد وقف مسجد گوهرشاد و آستان قدس رضوی است.
حیدر خوش نیت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با توجه به قدمت این سد و پیشگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از آن، با هماهنگی فرمانداری شهرستان بینالود انجام شد تا در صورت افزایش و تداوم بارشها مشکلی ایجاد نشود.
وی در ادامه همچنین گفت: همه تمهیدات و هماهنگیها برای مقابله با اثرات بارشهای پیش رو در شهرستان مشهد اندیشه شده است. در این چارچوب شهرداران مناطق مختلف مشهد، دهیاران و مدیران دستگاههای امدادی و خدماتی این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند.
سرپرست فرمانداری مشهد به برپایی نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک مسیلهای فرعی کشف رود در سطح شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستاهای اطراف مشهد لایروبی و بازگشایی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در این نقاط از جمله کال زرکش مستقر شده اند.
وی به بازگشایی و آزادسازی بستر کشف رود طی سالهای گذشته اشاره و بیان کرد: این رود به عنوان یک کانال طبیعی و مسیل اصلی برای شهر مشهد عمل می کند لذا با توجه به اقدامات صورت گرفته تمامی آبهای جاری در این شهر از طریق همین رود مهار و از منطقه خارج می شود. برآورد می شود بارشهای پیش رو مشکلی برای مشهد بوجود نخواهد آورد.
در طول روزهای اخیر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری چهار میلیون و 381 هزار زائر و مسافر نوروزی وارد شهر 3.5 میلیون نفری مشهد شده اند. مشهد با 351 کیلومترمربع وسعت دومین کلانشهر بزرگ ایران بعد از تهران است.
3221/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد

حجت الاسلام مهدی شجاع سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۳۲ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۴۴۰ زائر در کاروان‌های "مدینه بعد" و ۳۵ کاروان به ظرفیت چهار هزار و ۹۲۵ زائر در کاروان‌های "مدینه قبل" ثبت نام شده اند.

او افزود: از مجموع زائران حج تمتع امسال خراسان رضوی پنج هزار و ۳۹۰ زائر در قالب ۳۷ کاروان مربوط به شهرستان مشهد و سه هزار و ۹۷۵ زائر در قالب ۳۰ کاروان مربوط به سایر شهرستان‌های خراسان رضوی هستند که به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سرپرست مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی ادامه داد: در عملیات حج تمتع امسال نیز زائران استان خراسان شمالی مانند سال‌های گذشته به همراه زائران استان خراسان رضوی از اواخر اردیبهشت ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • درمان «ارس» تنها پلنگ باغ وحش شهرستان مشهد پیگیری می‌شود
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد