Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران با اشاره به بازسازی مناطق سیل‌زده استان توسط سپاه، گفت: سپاه مازندران تا عادی شدن شرایط زندگی سیل‌زدگان در منطقه حضور دارد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار جواد بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری، اظهار داشت: عظمت و همت بسیجیان و پاسداران این سپاه، در یاری به مردم نیازمند و حادثه دیدگان سراسر کشور، به حدی بالا بوده که بحران شدت بارندگی، سیل و طغیان  اخیر مازندران که از 27 اسفند در استان مشکل و اختلال ایجاد کرد در برابر اراده امدادی خدماتی و کمک رسانی به موقع و بی وقفه مجاهدان سپاه  و بسیج  ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سپاه کربلا با گسیل تمام ظرفیت لجستیگی و نیرویی بسیجیان و پاسدارانش تا عادی شدن شرایط زندگی در نقاط حادثه دیده، کنار و همراه مردم خواهد ماند و آمادگی کامل خود را به منظور ساخت 500 واحد مسکونی تخریبی سیل اخیر در سه ماه، ساماندهی حریم رودها و احداث دیواره بتنی رود خانه‌ها  اعلام می دارد که مسلتزم باور دولت به توان سپاه برای واگذاری این مهم با در اختیار گذاردن امکانات، مصالح و منابع است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: بزرگی و عمق حادثه به حدی بود که فرمانده کل قوا  نیروهای مسلح را  بر خدمات رسانی به موقع، همه جانبه و شایسته به آسیب دیدگان استان‌های مازندران و گلستان به منظور کاهش تلفات و یاری و همدردی با مردم، فراخواندند.

بخشی گفت: پنج استان سمنان، گیلان، تهران بزرگ، اردبیل و زنجان در کنار گروه مهندسی 47 سلمان نیروی زمینی سپاه در قالب استان‌های معین مازندران مشخص  که  فرماندهان آنان برای تعیین وظایف  و چگونگی اجرای امر در این استان حاضر شدند تا بازگشت شرایط عادی زندگی مردم حادثه‌دیده را فراهم کنند.

بازدید فرمانده سپاه از مناطق سیل‌زده استان گلستان+تصاویر3500 نفر از آسیب‌دیدگان سیل در سالن‌های 9 دی سپاه فجر فارس اسکان یافتندکانکس‌های زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب توسط سپاه و ارتش به مکان امن منتقل می‌شود

وی افزود: شدت بارندگی  و سیل خسارت و تخریب 100 درصد  به 546 واحد مسکونی، تخریب 6 دهنه پل اصلی، 60 دهنه پل فرعی، تخریب و آسیب به 430 کیلومتر راه اصلی، تخریب 1850 کیلومتر راه فرعی، آسیب به 180 واحد دامداری با برآورد بالغ بر 1214 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی  550 میلیارد تومان خسارت در استان وارد کرد ه که سپاه کربلا در صورت موافقت دولت برای احداث، بهسازی و اجرای برنامه‌ها وارد عمل می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران گفت: در صورت موافقت و همکاری دولت با خدمت رسانی سپاه به مردم، ظرف سه ماه،  واحدهای مسکونی تخریبی در سطح 10 شهرستان مازندران احداث و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: در مورد کوهپایه و در مناطق بالادست استان مانند؛ بهشهر، گلوگاه، چهاردانگه، دودانگه و سوادکوه بارش  برف و باران  خسارت زیادی به ابنیه و راه‌های مواصلاتی وارد کرد که با تلاش فرماندهان نواحی سپاه کربلا اقدامات اولیه بازگشایی برقرار که در صورت همکاری دولت با تخصیص منابع، مصالح و امکانات شرایط استانداردسازی راه‌ها  هم توسط سپاه انجام می‌شود.

بخشی یادآور شد: پس از وقوع سیل و طغیان بلافاصله 200 پاسدار و بسیجی به شهر  کیاکلا در شهرستان سیمرغ که  مرکز بحران سیل استان بود و بیشترین خسارات را داشت عزیمت کردند. با توجه به اینکه سپاه کربلا برای امداد رسانی به موقع و موثر به مردم،  منتظر جلسه و مصوبه نمی‌ماند و  عملا فعالیت‌های امدادی و خدمات ‌سانی به مردم را   به صورت میدانی آغاز کردیم که ابتدا نجات جان مردم برای ما اهمیت داشت، همه ساکنان کیاکلا را به وسیله جت اسکی و قایق  به نقطه امن انتقال دادیم.

وی افزود: به‌کارگیری توان لجستیکی سپاه از قبیل 10 دستگاه کامیون، بیل مکانیکی، لودر و  پیگیری برای رفع مشکلات کلان حادثه در پی قطع  ده‌ها ساعته برق، آب، تلفن و موبایل و جابجایی مردم در شهر کیا کلا از میدان شهید کشوری تا میدان حضرت ولیعصر(عج) با قایق و جت اسکی، همچنین 752 روستای مازندران در برفی به ارتفاع 1.5 متر گرفتار شدند.

انتهای پیام/ش

R41358/P/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمودی، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر، با اشاره به امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی از ۴ تا ۹ اردیبهشت ١٤٠٣، گفت: ۱۳ استان (اصفهان، البرز، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، هرمزگان و یزد) و ۵۷ شهرستان، نیاز به دریافت خدمات امدادی پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امدادگران در این مدت زمان، به ۴۸۱۳ نفر امدادرسانی کردند، ادامه داد: ۱۹۷ تیم عملیاتی، شامل ۷۷۰ امدادگر، در ۹۱ عملیات شرکت کردند، ۳۴۴ نفر را اسکان اضطراری دادند و ۱۲۳ نفر را به مناطق امن منتقل کردند.

محمودی افزود: امدادگران با کمک دستگاه پمپاژ، آب تجمیع شده در ۲۹۲ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۵۵ دستگاه چادر، ۶۸۴ تخته پتو، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۰۶۶ کیلوگرم نایلون، ٢۴٠ بسته غذایی، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ١٩٤ قرص نان و ٥٤٠ کیلوگرم برنج بین افراد متاثر از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۷۷۰ امدادگر برای امدادرسانی به سیل‌زدگان ۱۳ استان/ اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • آسیب‌ها و مشکلات لرستان باید به‌تدریج رفع شوند
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌های را در پی دارد
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد