Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@14:07:11 GMT

رونق تولید امری ضروری برای کشور است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۱۹۶۹

رونق تولید امری ضروری برای کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن با فشار اقتصادی می خواهد نابسامانی در تولید کشور ایجاد کند گفت: رونق تولید امری ضروری برای کشور است.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای مدیریت بحران استان قم اظهار داشت: سخنان مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید نیاز به اهتمام همه جانبه دارد و تنها مختص وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی نیست و همه بخش‌ها باید احساس مسؤلیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فشارهای اقتصادی دشمن برای این است که نابسامانی در تولید و اشتغال کشور ما ایجاد کنند افزود: رونق تولید امری ضروری برای کشور است و لذا لازم است تا توصیه‌های رهبری در این خصوص در دستور کار مدیران قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لازم است جلساتی تشکیل شود و بخش‌های مختلف برنامه‌های خود را برای این منظور اعلام کنند گفت: نباید بگذاریم تا توقفی در بخش‌های تولیدی ایجاد شود و مراقبت کنیم تا لطمه‌ای به تولید وارد نشود.

وی با تأکید بر اینکه زمینه و سرمایه گذاری جدید باید فراهم شود عنوان کرد: بعضی ضوابطی که ادارات ما در نظر می‌گیرند ضوابط سخت‌گیرانه ای است که باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی به اهمیت دولت الکترونیک اشاره کرد و ادامه داد: قم به صورت پایلوت این را انجام دهد و دستگاه‌ها به هم وصل شوند و از کاغذ بازی‌های بیهوده رها شوند.

وی مطرح کرد: دستگاه‌ها باید تدابیری بیندیشند که کدام بخشنامه‌ها را می‌توانند حذف کنند و مردم را به سرمایه گذاری علاقه مند و سرمایه گذاری را روان کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس نیز قوانینی برای تسهیل فضای کسب و کار تصویب شده است که اگر خوب اجرا شود می‌تواند در رونق تولید مؤثر باشد، همچنین قوانین را امسال مرور خواهیم کرد تا برخی مواردی که می‌شود را برای رونق بیشتر تولید حذف کنیم.

وی بیان کرد: رسانه‌ها به کارآفرینی خیلی بها دهند و افراد موفق در کار آفرینی را به مردم معرفی کنند.

لاریجانی تصریح کرد: فضای کار و تلاش باید در کشور عمده شود تا شرایط تغییر کند، ظرفیت زیادی در کشور داریم و باید ظرفیت‌های درونی را فعال کنیم و همه جهت‌ها به سمت رونق تولید برود تا سال پر رونقی داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رونق تولید علی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۱۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری با بومی سازی محصولات فناورانه و کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع، گام مؤثری در خودکفایی این کاتالیست ضروری در صنعت پتروشیمی و تولید بنزین بردارد.

حمزه کازرونی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جز محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جز فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانو افزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جز آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

کد خبر 6097114 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • انصاف را در اظهار نظر رعایت کنیم/ رونق تولید و نمایش فیلم‌ها موجب کاهش بیکاری سینماگران شده است
  • رونق نشریات دانشجویی دغدغه‌مند و رو به جلوست
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟