Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-09@00:20:05 GMT

آب تالاب استیل آستارا تخلیه می شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۰۰۶

آب تالاب استیل آستارا تخلیه می شود

آرش سیف اللهیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سطح آب استیل به علت بارندگی های اخیر حدود 30 تا 40 سانتیمتر افزایش یافته و بخشی هایی از راه های حاشیه آن، در معرض خطر تخریب قرار گرفته بود.
وی ادامه داد: برای حفظ حجم مفید استیل، آب مازاد این تالاب از طریق یک کانال، هدایت و به دریای خزر منتقل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لایروبی بستر تالاب ضرورت دارد و باید با تامین مقدمات لازم، از ناحیه اداره حفاظت محیط زیست برای لایروبی آن اقدام شود.
سیف اللهیان گفت: از آب مازاد استیل هر سال دو بار برای آبیاری شالیزارها استفاده می شود و سطح آب آن به طور معمول در تابستان به علت گرما و تبخیر، کاهش و در زمستان بر اثر بارش ها افزایش می یابد.
در حالی که آب استیل با جاده روستای دربند هم سطح شده ، چشم انداز زیبای این تالاب، مسافران و مهمانان هتل های اطراف را به خود جلب می کند و گردشگران به قایق سواری و در حاشیه ها با عسکبرداری و ثبت خاطره مشغول هستند.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت، محل اوج و فرود پرندگان مهاجر و آبزیان است و به عنوان یکی از مناطق گردشگرپذیر آستارا محسوب می شود.
ایستگاه هواشناسی آستارا دمای هوای این شهرستان را در زمان ارسال این خبر، هفت درجه سانتیگراد، میزان بارش در شبانه روز گذشته را 24.2 میلیمتر و نم نسبی هوا را 93 درصد اعلام و برای فردا، آسمانی ابری در بعضی ساعات بارش پیش بینی کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7124 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 پرندگان مهاجر تالاب حفاظت محیط زیست دریای خزر مسافران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر قائمی روز دوشنبه در این زمینه اظهار کرد: آبگیری این تالاب از مدتی قبل و با استفاده از آب رودخانه «گدار» شروع شده و هم اکنون با ورود ۲ میلیون مترمکعب آب، بیش از ۵۰ درصد از این مساحت این تالاب احیا شده است.

وی اضافه کرد: احیای این تالاب در این فصل که پرندگان مشغول لانه سازی و جوجه آوری هستند، از اهمیت ویژه ای برای میزبان از پرندگان مهاجر و بومی برخوردار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: آبگیری این تالاب تا اوسط خرداد ماه که رودخانه «گادر» در این منطقه جریان داشته باشد، ادامه دارد و پیش بینی می‌شود بیش از ۲ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد تالاب شود.

وی از همراهی و همکاری جوامع محلی پیرامون این تالاب به ویژه کشاورزان و باغداران در احیای این تالاب قدردانی کرد و افزود: تالاب‌ها نقش مهمی در حفاظت از منابع آب، خاک و هوا دارند و برای حفاظت از آنها با همه عوامل همکاری لازم را داشته باشند.

تالاب گرده‌قیت و میمند یکی از تالاب‌های جنوب دریاچه ارومیه است که با وسعتی حدود ۶۰۰ هکتار در هفت کیلومتری شمال نقده از جاده ارومیه -مهاباد قرار دارد از ۲۵ سال قبل خشک شده بود، این تالاب از سوی سازمان محیط زیست به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شده است.

در شهرستان نقده هفت تالاب فصلی و دائمی وجود دارد که سالانه بیش از ۱۰ هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن زندگی می‌کنند که از این تعداد، تالاب‌های درگه سنگی، حسنلو و یادگارلو جزو تالاب‌های بین المللی هستند.

کد خبر 6098003

دیگر خبرها

  • استاندار لرستان به تماشای بازی فوتبال خیبر و شهرداری آستارا رفت
  • مصاف خیبر و شهرداری آستارا؛ امروز در خرم آباد
  • وطن من | تالاب لیپار و دشتار
  • کشف محموله قاچاق پارچه در شهرستان آستارا
  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • رویای شیرین پریشان و دریاچه‌ای که دیگر نیست
  • کشف بیش از یک میلیارد ریال پارچه قاچاق در مرز آستارا
  • با یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت فولاد کشور آشنا شوید
  • پهنه تالاب‌های گنبدکاووس ۱۲۰ هکتار افزایش یافت
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد