Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید مهدوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: امام زادگان آستارا روزانه میزبان حدود دو هزار زائر است و از 28 اسفندماه تاکنون یک هزار و 600 گردشگر نوروزی در حسینیه و زائرسرای آن اسکان یافته اند.
وی اضافه کرد: با استقرار غرفه های معرفت، کودک، همه واقف باشیم و پاسخ به مسائل شرعی از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی در آستان امام زادگان استقبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در خیمه معرفت برنامه های فرهنگی و دینی اجرا می شود و در غرفه کودک، زائران کودک و نوجوان با نقاشی های قرآنی و قرائت قرآن، جوایز فرهنگی دریافت می کنند.
مهدوی ادامه داد: یک هزار و 600 جایزه فرهنگی شامل کتاب و چادر برای تشویق کودکان و نوجوانان در غرفه کودک و هفت هزار جلد دفترچه مسائل دینی و اطلاعات گردشگری در حال توزیع است.
وی افزود: هنگام تحویل سال نو دو هزار گردشگر نوروزی مهمان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) بودند و طرح آرامش بهاری تا 14 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) از فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و آستان مقدس آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع است.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان گیلان طرح آرامش بهاری کودک و نوجوان گردشگران داخلی و خارجی گردشگری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد جواد باقری ارومی ظهر شنبه در اجتماع سوگواران شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد امام جعفر صادق (ع) شهرستان آستارا با تسلیت شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، اظهار کرد: هر آنچه در دین و معنویت داریم مدیون امام صادق (ع) هستیم.

امام جمعه آستارا با بیان‌اینکه امام صادق (ع) فقه اسلامی را منظم و منسجم و مطالب و مسائل را دسته بندی کرد، افزود: امام جعفر صادق (ع) در گسترش و اشاعه اسلام ناب محمدی (ص) و مذهب شیعه نقش برجسته‌ای داشتند.

وی با تأکید بر اینکه در میان امامان شیعه، بیشترین روایات را از امام جعفر صادق (ع) داریم، اضافه کرد: مفسران و مبلغانی که دین را شناخته‌اند، آن را منتقل می‌کنند و نشر می‌دهند و این موضوع همان مطالعه سیره امام جعفر صادق (ع) است که سال‌ها تداوم دارد.

وی ادامه داد: حضرت امام جعفر صادق (ع) دارای شخصیت جامع علمی و نظرات متقن و ژرف در رشته‌های مختلف علوم و معارف بود، به گونه‌ای که در دوران زندگی و حیات فرهنگی خویش بسیاری از راه‌های دانش و بینش را گشود و بیراهه‌های نادانی و ناآگاهی را مسدود کرد و زمینه‌های رشد و نمو و کمال علمی را برای جامعه اسلامی مساعد و مهیا ساخت.

حجت‌الاسلام باقری ضمن تقدیر از فراجا در راستای اجرای طرح نور بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: این طرح باید با قدرت و اقتدار ادامه یابد.

راه اندازی گشت ارشاد مسؤولان مطالبه مردمی است

امام جمعه آستارا بر راه‌اندازی گشت ارشاد مسؤولان تاکید کرد و گفت: راه اندازی گشت ارشاد مسؤولان یک مطالبه مردمی است و رئیس جمهور راه‌اندازی گشت ارشاد مسؤولان را در انتخابات وعده داده بود که امیدواریم ارزیابی عملکرد مدیران دغدغه دولت باشد و این وعده اجرایی شود.

وی افزود: در کنار گشت ارشاد برای حجاب، گشت ارشاد برای مسؤولان آستارا نیاز است زیرا برخی از آنها مردم را قربانی تعارف‌های سیاسی خودشان می‌کنند.

حجت‌الاسلام باقری با انتقاد از وجود برخی معضلات شهری در آستارا گفت: برخی از معضلات این شهر مربوط به سالیان گذشته است و با بی توجهی مسؤولان، این مشکلات به زمان فعلی رسیده است، با عافیت طلبی و محافظه کاری نمی‌شود مدیریت کرد و مدیران ادارات باید خدمت جهادی و صادقانه به مردم را سرلوحه خود قرار دهند.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر در مراسم‌ها و در میان مردم اظهار کرد: اعضای شورا در زمان انتخابات نیاز به رأی مردم پیدا می‌کنند اما بعد از پیروزی در انتخابات از حضور در بین آنها هراس دارند.

وی ادامه داد: برخی از اعضای شورا در طول این سال‌های اخیر یک بار در نمازجمعه و مراسم ملی و مذهبی شرکت نکردند و در این بین به صورت زبانی ادعای خدمت به مردم را دارند.

گفتنی است؛ مداحی مادحین و مراسم سینه‌زنی پایان بخش مراسم عزاداری سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در آستارا بود.

کد خبر 6096437

دیگر خبرها

  • افزایش یارانه خرید از نمایشگاه کتاب تهران | تحویل غرفه‌های ناشران آغاز شد
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • ۱۹ اردیبهشت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح می‌شود
  • حضور ۶۰ ناشر خارجی با ۵۰ هزار عنوان در نمایشگاه کتاب/ توزیع نقشه جانمایی غرفه‌ها از فردا
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • ۳۰۰ بقعه متبرکه استان میزبان عزاداران امام جعفر صادق (ع)