Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@10:58:12 GMT

بوشهر|مخزن سد تنگ ارم دشتستان پر شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۲۸۴

بوشهر|مخزن سد تنگ ارم دشتستان پر شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به بارندگی‌های مطلوب در دشتستان گفت: بر اثر بارندگی‌های اخیر و سرازیر شدن روان‌آبهای دیگر نقاط، مخزن سد تنگ ارم دشتستان پر شد. ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالطیف عباسی‌نژاد صبح امروز در نشست ستاد بحران استان بوشهر با اشاره به وضعیت آبگیری سدهای استان بوشهر اظهار داشت: بارش باران در فصل زمستان و بهار سبب آبگیری در سدهای مختلف استان بوشهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از آبگیری سد رئیسعلی دلواری دشتستان خبر داد و تصریح کرد:  تاکنون 240 میلیون مترمکعب از ظرفیت سد رئیسعلی دلواری پر شده و ظرفیت خالی آن 450 میلیون مترمکعب است.

عباسی‌نژاد با اشاره به اینکه دو سوم ظرفیت سد رئیسعلی دلواری خالی است گفت: روان آب حاصل از بارندگی در حوضه بالادست سد رئیسعلی دلواری وارد مخزن سد می‌شود ولی زیاد نیست.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر از ورود 14هزار لیتر در ثانیه به شبکه آبیاری دالکی و سعدآباد خبر داد و بیان کرد: سد انحرافی حدود 50 سانتیمترمعادل 60 مترمکعب بر ثانیه سرریز و به سمت رودحله و تالاب آن در جریان است.

وی به سد تنگ‌ارم دشتستان پرداخت و افزود: حجم مخزن سد تنگ‌ارم دشتستان چهار میلیون متر مکعب است که بر اثر بارندگی‌های اخیر و سرازیر شدن روان‌آبهای دیگر نقاط سبب پر شدن   مخزن آن شد.

عباسی‌نژاد با بیان اینکه در زمینه طغیان رودخانه‌ها جای نگرانی نیست گفت: مسافران باید از اسکان در کنار رودخانه‌ها و سواحل پرهیز کنند و کشاورزان در مراقبت از اراضی کشاورزی مراقبت‌های لازم به‌عمل آوردند.

وی، با اشاره به آبگیری سدهای تغذیه مصنوعی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سدهای تغذیه مصنوعی با حجم آبگیری  مطلوب در بارندگی‌ها توانستند روان‌آبهای بالا دست هم کنترل و در خود ذخیره و بخشی هم برای تقویت سفره‌های زیرزمینی منتقل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از وارد شدن سامانه بارشی همراه با باد شدید از طرف شمال استان خبر داد و افزود: در این راستا و براساس پیش بینی‌ها مسافران نوروزی به اماکن سرپوشیده منتقل شدند.

قاسم قائدی با بیان اینکه تاکنون هیچ حادثه‌ای در استان گزارش نشده است خاطر نشان کرد: تمام نیروهای امدادی استان بوشهر در حالت آماده باش قرار دارند.

رودخانه‌های استان بوشهر سیلابی می‌شودتندباد استان بوشهر را در نوردید ارتفاع موج دریای خلیج فارس استان بوشهر به 3 متر رسید

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها رگباری و مقطعی است پیش بینی می‌شود روان آب بارش استانهای همجوار به سمت استان بوشهر هدایت شود.

انتهای پیام/ش

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شیر خوردن و شیطنت بچه گرازها در دامان طبیعت ایران (فیلم) ترس شدید شیر نر از کروکودیل (فیلم) محافظت شجاعانه گورخر از فرزندش در برابر حمله شیر (فیلم)

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • (ویدئو) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • آبگیری یک کانون مهم گرد و غبار بر اثر بارندگی‌های اخیر | آب به جازموریان رسید
  • آبگیری بخشی ازتالاب جازموریان بر اثر بارندگی‌های اخیر
  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر