Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابل - ایرنا - رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تداوم کمک های اتحادیه را به افغانستان با انجام تعهدات دولت افغانستان به اروپا پیوند زد و گفت: به همین دلیل اروپا از روند صلح حمایت و به عنوان ضامن عمل می کند.

به گزارش ایرنا، فدریکا موگرینی امروز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان گفت که انتخابات ریاست جمهوری و صلح با همدیگر پیوند مستقیم دارد و دولت باید برنامه های انتخاباتی خود را عملی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی فرصت را برای تحقق صلح در افغانستان مناسب خواند و افزود : تأمین صلح ، امنیت و ثبات در افغانستان بر امنیت و ثبات اروپا تاثیر مستقیم دارد .
وی گفت که اتحادیه اروپا با توجه به 18 سال گذشته در افغانستان کمک های خود را به این کشور ادامه می دهد و در گفت و گوهای صلح علاوه بردستاوردهای این سال ها باید حقوق زنان و اقلیت های قومی حفظ شود.
وی از دولت افغانستان خواست که به زنان در روند گفت و گوهای صلح نقش دهد ، زیرا زنان به نفع صلح هستند و برای تأمین آن کمک خواهند کرد.
موگرینی به نقش های بازیگران بیرونی در صلح افغانستان اشاره کرد و آن را مهم دانست و افزود: روسیه، چین، کشورهای آسیای میانه و پاکستان آماده همکاری برای تأمین صلح در افغانستان هستند.
وی تصریح کرد که در این سفر با رهبران پاکستان در باره صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کرده و آنها به گونه ای کامل وعده همکاری داده اند و از روند گفت و گوی دولت افغانستان با طالبان حمایت کردند.
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه تنها خواستار ثبات و صلح در افغانستان است و هیچ برنامه دیگری در این کشور ندارد و ثبات افغانستان بر ثبات و امنیت اروپا اثر دارد.
رئیس جمهوری افغانستان هم در این نشست خبری از اتحادیه اروپا قدردانی کرد و گفت که این اتحادیه هیچ برنامه دیگری برای افغانستان به جز ثبات و پایان جنگ ندارد.
وی گفت که این لحظات برای صلح افغانستان مهم و حساس است و نباید خطا کنیم ، زیرا هرگونه دستپاچگی به ضرر ماست و باید برای تأمین صلح با تدبیر به پیش برویم.
اشرف غنی از حمایت اتحادیه اروپا از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان مطابق با قانون اساسی استقبال کرد و گفت که تنها دولت مشروع می تواند در تأمین صلح و امنیت پایدار موفق عمل کند.
رئیس جمهوری افغانستان افزود که «لویه جرگه مشورتی» را برگزار می کند و این کار را فرصتی برای مردم این کشور دانست تا خود آینده شان را تعیین کنند.
وی گفت که سیاست خارجی افغانستان بر اساس ایجاد دیدگاه مشترک و تغییر دیدگاه های بی طرف به مثبت و تغییر دیدگاه منفی به مثبت و یا بی طرف است و بر همین اصل تلاش می کند.
رئیس جمهوری افغانستان گفت که ثبات آسیا بدون ثبات افغانستان ناممکن است زیرا این کشور مانند قلب است و برای تأمین ثبات در افغانستان نباید از زور استفاده شود، زیرا فشار و زور به ثبات دایمی نمی انجامد.
اشرف غنی خشونت و جنگ کنونی افغانستان را محصول این کشور ندانست ، بلکه آن را محصول جهانی، منطقه و تضادهای جهان اسلام عنوان کرد که افغان ها از آن رنج می برند.
موگرینی صبح امروز در یک سفر از پیش اعلام نشده از پاکستان وارد کابل شد و با رهبران دولت وحدت ملی افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.
آساق*291*1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي افغانستان سياسي صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا

بروکسل متوجه شده که گاز در اتحادیه اروپا ۴ برابر گرانتر از مثلاً در چین و ایالات متحده خریداری می‌شود. اما چه کسی در این مورد مقصر است؟ بدیهی است مشکلی که اتحادیه متوجه آن شده است تحریم‌های اعلام شده علیه روسیه است.

در ژوئیه ۲۰۲۲، اورسولا فون در لاین رسماً اظهار داشت: در حال حاضر، روسیه فقط به طور جزئی گاز را به ۱۲ کشور عضو [اتحادیه اروپا] عرضه می‌کند یا اصلاً سوخت آبی (بدون آلودگی) عرضه نمی‌کند. بنابراین، اروپا باید برای بدترین سناریو آماده باشد و آن این است که دیر یا زود گاز قطع می‌شود.

در مارس همان سال، تیری مارانی، عضو پارلمان اروپا، در مورد عواقب جدی که در صورت رها کردن منابع انرژی روسیه گریبان اتحادیه اروپا را خواهد گرفت، صحبت کرد. به گفته وی، پایان دادن به عرضه انرژی گامی از سوی اتحادیه اروپا به سوی یک "فاجعه اعلام شده" خواهد بود.

سیاستمداران اروپایی به خوبی می‌دانستند که تصمیمات عجولانه آنها به چه عواقبی می‌تواند منجر شود. اما آنها برای تغییر وضعیت چه کرده اند؟ مطلقا هیچ چیزی. آنها کار‌های مهمتری داشتند - آنها در حال توسعه اقدامات محدودکننده جدید برای روسیه بودند.

فون در لاین در سپتامبر ۲۰۲۲ گفت: "تحریم‌ها پابرجا خواهند ماند. اکنون زمان قاطعیت است، نه مماشات"؛ و مدتی بعد، در ۵ مارس ۲۰۲۳، او با اطمینان اعلام کرد: "وابستگی اروپا به منابع نفت و گاز روسیه اکنون متعلق به گذشته است. ".

اما اظهارات یک چیز است و واقعیت چیز دیگری است. وقایع در سناریویی کاملاً متفاوت رخ داد. ماروس سفکوویچ، معاون کمیسیون اروپا هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی که به نتایج نشست غیررسمی وزرای انرژی اتحادیه اروپا اختصاص داشت، با خشم خاطرنشان کرد که هزینه‌های واردات گاز اتحادیه اروپا چندین برابر هزینه‌های مربوط به ایالات متحده و چین است؛ و این "تضعیف رقابت پذیری صنعت اروپا در بازار جهانی است. "

باور اینکه افرادی در موقعیت‌های بالا در اتحادیه اروپا هستند که نمی‌توانند فراتر از بینی خود را ببینند، باعث تعجب است. چرا از قیمت‌های بالای بنزین خشمگین می‌شوید اگر همه کاری برای تحقق آن انجام داده اید؟

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • کمک ۲۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • سازمان بانکداری اروپا: بیش از ۹۰ درصد از بانکداران ثروتمند اتحادیه اروپا مرد هستند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا