Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:24:07 GMT

فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان بوشهر ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۵۷۷

فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان بوشهر ادامه دارد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که تا اوایل وقت فردا فعالیت سامانه بارشی در استان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: طی امروز تا اوایل روز چهارشنبه در سطح استان طی ساعاتی وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از فردا با کاهش ناپایداری‌های جوی و کاهش ابر، وقوع پدیده مه صبحگاهی و در پی آن کاهش موقت دید افقی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: به سبب وزش باد جنوبی و تندبادهای لحظه‌ای خلیج فارس تا عصر امروز مواج است.

شکوهی‌پور ادامه داد: انتظار می‌رود از امشب با شروع وزش باد ملایم شمالی بر روی دریا ارتفاع موج دریا نیز کاسته و دریا به تدریج آرام شود و بنابراین فردا شرایط برای ترددهای دریایی مساعد است.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان ابری همراه با وزش باد، در ساعاتی همراه با رگبار باران و رعدوبرق و در برخی نقاط احتمال ریزش تگرگ، از امشب به تدریج کاهش ابر، صبح فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری در برخی نقاط همراه با مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت؛ از امشب به تدریج شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۸۰ و دور از ساحل گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر، امشب به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ و فردا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 4576008

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بارشی خلیج فارس بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار شدید باران از فردا شروع می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی ادامه فعالیت سامانه بارشی به همراه ناپایداری‌های همرفتی از روز فردا جمعه (۷ اردیبهشت) تا شنبه (۸ اردیبهشت)، هشدار هواشناسی سطح زرد صادر کرد.

این سامانه مخاطراتی از قبیل رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ را به همراه خواهد داشت.

همچنین سامانه مذکور در روز جمعه استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، شمال و شرق هرمزگان، جنوب خراسان رضوی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان و در روز شنبه استان‌های کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شمال و شرق هرمزگان را در برخواهد گرفت.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری‌شدن روان آب، تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال، درختان آسیب‌پذیر و محصولات باغی و زراعی از جمله اثراتی است که این سامانه می‌تواند به همراه داشته باشد.

در این راستا به احتیاط در سفرها به‌ویژه برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088811 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • رگبار شدید باران از فردا شروع می شود
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در قم
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان