Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید بر اینکه اغلب سیلاب‌های دوشنبه در مسیرهای فاقد سد تنظیمی رخ داده، گفت: بارندگی‌های دو سه روز اخیر به صورت نقطه‌ای است به همین دلیل این اتفاق ناگوار در شیراز بر اثر پنج دقیقه بارندگی رخ داده است.

قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزیر نیرو  در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر با اشاره به جلسه دیروز ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب در وزارت نیرو، گفت: در این جلسه سیلاب اخیر استان گلستان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص گردید از میان ۳۷۵ روستایی که در این استان مشکل آبرسانی داشتند، مشکل ۳۵۱ روستا تاکنون برطرف شده است و در باقی‌مانده روستاها نیز که به دلیل آب گرفتگی دسترسی به این مناطق وجود ندارد خدمات آبرسانی از طریق تانکرهای سیار و توزیع آب بسته‌بندی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آب و آبفای وزیر نیرو با اشاره به وقوع سیلاب در استان لرستان، گفت: عمده سیلاب‌های رخ داده امروز همچون سیلاب پلدختر مربوط به رودخانه‌های است که در آن‌ها سد تنظیمی وجود ندارد.
وی به آخرین وضعیت استان خوزستان اشاره کرد و گفت: ظرفیت مخازن سدهای خوزستان حدود ۲۴ میلیارد مترمکعب است که در حال حدود ۸۰ درصد این مخازن پر است و در تلاشیم تا سیلاب را در مسیر کارون و کرخه مدیریت کنیم.
تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: هم اکنون وروی و خروجی‌ها به صورت مستمر در حال رصد است تا در صورت افزایش شدت سیلاب و مدیریت آن بتوانیم خسارات کمتری داشته باشیم.
معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص میزان بارندگی‌ها نیز باید به این نکته توجه کنیم که متوسط بارش‌ها در طی دو سه روز اخیر زیاد نبوده است بلکه بارندگی‌ها به صورت نقطه‌ای است به همین دلیل این اتفاق ناگوار در شیراز بر اثر پنج دقیقه بارندگی رخ داده است.
وی خاطرنشان کرد: لذا توصیه می‌کنیم مسافران حتی در مسیرهای متروکه نیز اقامت نکنند. ممکن است مسیرهای باشد که سال‌ها از آنجا آبی عبور نکرده ولی این اتفاقاتی که رخ داده، نشان می‌دهد ممکن است در این محل‌ها نیز سیلاب رخ بدهد لذا درخواست ما این است که در چنین مسیرهای اقامت نکنند تا بتوانیم از بارش‌های شدید چند روز آینده به سلامت عبور کنیم.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با شروع بارندگی از روز گذشته (چهارشنبه)، دو هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.   احسان نجاری مقدم اظهار کرد: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا (جمعه) به صورت پراکنده فعال است، همچنین بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ تا ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.   وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شده است و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش و به سرعت رفع شد.   مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش، دو هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در سه شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و پنج هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد، مستقر هستند.

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است
  • ‌مسیرهای خراسان جنوبی لغزنده است
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • لحظه وحشتناک تخریب یک خانه بر اثر بارندگی و سیلاب! | ویدئو
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم