Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:07:55 GMT

روان آب در رودخانه های بالادست طرقبه جاری شده است

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۲۸۳۰

روان آب در رودخانه های بالادست طرقبه جاری شده است

مشهد- ایرنا- شهردار طرقبه گفت: با توجه به شدت بارشهای رگباری اخیر امروز ششم فروردین جریان روان آب در مسیر رودخانه های بالادستی این طرقبه ییلاقی و گردشگری جاری شده است.

علیرضا خادم پیر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس رودخانه های مسیرهای بالادستی نظیر جاغرق و عنبران در حال پر شدن هستند و روان آب در آنها جاری شده است از اینرو برای پیشگیری از هرگونه حادثه برای اهالی محلی و گردشگران نوروزی اجازه ورود خودور و اشخاص به این مناطق داده نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تاکنون از این بابت حادثه ای در طرقبه رخ نداده و تنها یک دستگاه خودرو بر روی پل در مسیر رودخانه گلستان گیر کرده بود که بدون مشکل به محیط امن منتقل شد.
شهردار طرقبه افزود: با توجه به شرایط جوی تمام نیروها و امکانات این شهرداری در حالت آماده باش قرار دارند.
شهرستان بینالود با 70 هزار نفر جمعیت بخاطر طبیعت جذاب و وجود شهرهای ییلاقی طرقبه و شاندیز از مقاصد عمده گردشگری در خراسان رضوی است. شهر طرقبه در فاصله 18 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران طی روزهای ششم و هفتم فروردین ماه جاری این استان را فرا می گیرد. با توجه به رگباری بودن بارشها، وقوع آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها و همچنین احتمال اختلال در سامانه حمل و نقل وجود دارد. بیشترین بارش برای شهرستانهای درگز، قوچان، جوین، جغتای، سبزوار، داورزن، چناران، تربت حیدریه، رشتخوار، بردسکن، گناباد، کاخک، نیشابور، بینالود، فیروزه، فریمان، کاشمر، خوشاب و مشهد پیش بینی شده است.
7505/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مديريت بحران طرقبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن گفت: سیل در بیش از ۴۰ نقطه از بستر رودخانه‌های این شهرستان جاری شد که وقوع سیل هیچ یک از روستا‌های شهرستان را در محاصره خود قرار نداده است.

علی حاجی نژاد افزود: بارش‌های بهاری که به صورت رگباری در روز‌های اخیر و امروز در شهرستان بردسکن شاهد بودیم موجب خوشحالی و شادمانی مردم و شهروندان بویژه کشاورزان و دامداران منطقه شد. .

وی گفت:در بیشتر نقاط با جاری شدن سیل و روان آب‌ها خساراتی به برخی زیر ساخت‌های شهرستان وارد کرد که برآورد اولیه کارشناسان راهداری بیش از ۳ میلیارد تومان است.

معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار بردسکن افزود: ستاد پیشگیری، هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان بردسکن در حالت آماده باش است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی نسبت به رفع آن اقدام لازم و فوری انجام شود.

دیگر خبرها

  • حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان به ۷۲ درصد رسید
  • اراضی ملی در شهرستان طرقبه و شاندیز رفع تصرف شد
  • فیلم/ جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه در استان خراسان رضوی
  • تالاب حله جانی تازه گرفت
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی