Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس سابق پلیس آگاهی ناجا، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به ضرورت پرداختن و تبیین فرهنگ دینی و قرآنی برای کاهش جرایم در جامعه، گفت: اساس کار پلیس، بحث سالم‌سازی جامعه است و در این حوزه بحث امر به معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اقدامات باید باشد.
وی با بیان اینکه اگر به اصل امر به معروف و نهی از منکر خوب بپردازیم و موفق عمل کنیم، می‌توانیم مقابل بسیاری از پرونده‌های تخلفی که امروز در کشور وجود دارند را بگیریم، اظهار کرد: آنچه که به تجربه ثابت شده است، این است که حوزه‌های دینی، مذهبی و روحانیون اگر در این فضای مقابله و مبارزه با جرم و آسیب‌شناسی جرایم وارد شوند و علوم دینی و قرآنی را نشر بدهند می‌توانیم یک جامعه عاری از خشونت را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سابق پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر ضرورت تبلیغ مبانی دینی و قرآنی به مجرمین در فضا‌های تنبیهی، گفت: به تجربه ثابت شده است که خیلی از جوانان و نوجوانانی که در این فضا‌های تنبیهی قرار می‌گیرند، بعد از حضور احساس پشیمانی می‌کنند و اینجا دقیقا جایی است که می‌توان با آن‌ها صحبت کرد، تذکر داد و آسیب‌ها را درس داد. این یک موضوع عینی است که فرد خودش را می‌بیند و می‌توانیم به صورت فردی با آن‌ها صحبت کنیم و آن‌ها را متوجه این کنیم که رعایت و پرداختن به مبانی دینی و قرآنی، اخلاق و فرهنگ دینی می‌تواند بازدارنده جرم باشد.
مقیمی اظهار کرد: خیلی از اوقات انگیزه‌های شروع یک جرم از یک بی‌اخلاقی و بی‌دینی است و جرم از جایی شروع می‌شود که ما فرهنگ اصیل اسلامی را رعایت نکرده‌ایم. در خیلی از مواقع گرسنگی و فقر جرم ایجاد نمی‌کند و افراد بسیاری را می‌شناسیم که وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، ولی مجرم نیستند و این اشتباه است که ما بخواهیم همه چیز را بر اساس اقتصاد تعریف کنیم و لذا باید بر روی فرهنگ دینی مردم کار کنیم و در این فضا بیشتر با مردم فعالیت داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه سردار مقیمی مبانی دینی و قرآنی پلیس آگاهی ناجا خشونت مبارزه با جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی گفت: نامگذاری امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده، در هیچ یک از ایام نباید فراموش شود و مسئولان باید روش‌های مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید را تبیین کرده و زمینه تشویق و تهییج مردم برای مشارکت در این امر مهم را فراهم کنند.

وی افزود: شورای فرهنگ عمومی محلی برای سیاست گذاری در راستای تحقق شعار سال است و مدیران اقدامات لازم برای تحقق این امر مهم را بررسی کردند تا به صورت مصوبه ابلاغ شود.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به عملیات «وعده صادق» هم گفت: این عملیات در نوع خود بی نظیر بود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد که هیمنه رژیم صهیونیستی، خیالی باطل است.

وی افزود:باید اقدامات تمهید شده برای بهبود وضعیت سلامت در کشور و ارتقای شاخص‌های سلامتی اقشار مختلف در دستور کار جدی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با ابراز نگرانی از کم تحرکی بخش قابل توجهی از جامعه افزود: رقم ۷۹ درصدی ذکر شده در این خصوص در کشور قابل قبول نیست و باید برای تحرک بیشتر اقشار مختلف تلاش زیادتری صورت گیرد.

گفتنی است؛ مباحث فرهنگی مربوط به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»  بررسی «سند برنامه ارتقای فرهنگ سلامت» مصوبه هشتصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور مورخ ۱۳‏/۴‏/۱۴۰۲ جهت اجرایی سازی آن در استان t تشریح سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی توسط مدیر کل ورزش و جوانان استان، و بررسی اولویت‌های فرهنگی سال ۱۴۰۳ از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • مربیان باید موضوعات را با ارزش‌های دینی تبیین و تشریح کنند
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان