Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@10:48:06 GMT

۲۰۰۰ مسافر نوروزی گرفتار در کولاک در تکاب نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۰۹۳

۲۰۰۰ مسافر نوروزی گرفتار در کولاک در تکاب نجات یافتند

فرماندار تکاب گفت: راهداران بیش از 2 هزار مسافر و گردشگر نوروزی را که عصر و شب گذشته /دوشنبه/ در جاده های منتهی به این شهرستان گرفتار برف و کولاک شده بودند، نجات دادند.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی علی مکرمی افزود: این مسافران نوروزی، سرنشینان بیش از 700 دستگاه خودرو بودند که در سه محور مواصلاتی تکاب - شاهین دژ، تکاب - دوراهی ایرانخواه و تکاب - تخت سلیمان به علت بارش برف و کولاک قادر به ادامه مسیر در این جاده ها نبودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی بیان کرد: سه اکیپ از راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در مدت 2 ساعت این محورها را برف روبی و بازگشایی کرده و خودروهای مسافران نوروزی را پس از امدادرسانی به ادامه مسیر هدایت کردند.
فرماندار تکاب اظهار کرد: خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی منتهی به تکاب فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات سفر زمستانی بوده و به علت لغزندگی جاده ناشی ار بارش برف بهاری از تردد در گردنه های سخت گذر مایین بلاغ و ایرانخواه و محور تخت سلیمان بازمانده بودند.
وی ادامه داد: این مسافران نوروزی از استان های مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، اردبیل، زنجان، کردستان و قم برای بازدید از آثار تاریخی و باستانی و سپری کردن تعطیلات نوروزی خود تکاب را انتخاب کرده بودند.
مکرمی بیان کرد: همچنین شب گذشته کولاک شدید، گردشگرانی را که از بازدید مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان در حال بازگشت بودند گرفتار کرد که با تلاش راهدان این محور بازگشایی شده و مسافران نوروزی بدون هیچ حادثه جاده ای نجات یافتند.
وی با اشاره به تلاش مستمر و شبانه راهداران برای بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان اظهار داشت: هم اینک جاده های منتهی به تکاب با وجود لغزندگی و تداوم کولاک در برخی گردنه های سخت گذر، باز است و تردد در آنها جریان دارد.
فرماندار تکاب اضافه کرد: همچنین روز گذشته امدادگران هلال احمر تکاب به 126 دستگاه خودرو سواری و باری با 506 نفر مسافر در مدت پنج ساعت در جاده های برفی این شهرستان خدمات امدادی ارائه کردند.
مکرمی با بیان اینکه ادارات خدمات رسان و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران تکاب برای امداد رسانی به مسافران نوروزی و تامین سلامت جاده ها در آماده باش کامل هستند، گفت: عملیات برف روبی و بازگشایی محورهای مواصلاتی این شهرستان به طور مستمر و بی وقفه انجام می شود.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی استان های مختلف کشور تعطیلات نوروزی راهداری و حمل و نقل جاده محورهای مواصلاتی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند

سرهنگ اسلامی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان با دریافت خبری مبنی بر اینکه از صبح امروز، زن و شوهر جهت کوهنوردی از مقر خود خارج شدند و تا کنون بر نگشته اند؛ بلافاصله به منطقه اعزام شدند.


وی افزود: در ادامه طی تماس با امدادگران هلال احمر تیمی از مأموران یگان امداد و کلانتری و پایگاه جاده‌ای هلال احمر با گذر از مسیر‌های صعب العبور موفق به یافتن آثاری از مسیر عبور این زن و شوهر شدند و پس از چند ساعت تلاش هر دو فرد مفقود شده پیدا شدند.


سرهنگ اسلامی تصریح کرد: این دو نفر به سبب صعب العبور بودن و گم کردن راه، وضعیت مطلوبی نداشتند و به کمک مأموران و امدادگران از روبرو شدن با شرایط ناگوار و حتی مرگ نجات یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ۶۲ نوزاد غرب خراسان رضوی از سقط نجات یافتند
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • کوهنوردان گمشده در ارتفاعات شهرستان داورزن نجات یافتند
  • شهرستان تکاب میزبان اولین اردوی ۴ روزه آماده سازی تیم نجات غریق آقایان
  • هشت جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • ۸جوان گرفتار در رودخانه فصلی قاین نجات یافتند
  • زن و شوهر مفقود شده در کوه توسط پلیس کوهبنان نجات یافتند
  • ۶کودک گرفتار در کوه‌های کرمان نجات یافتند