Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@05:34:00 GMT

تخلیه آب سد گلستان مشهد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۳۰۹۵

تخلیه آب سد گلستان مشهد

همه تمهیدات و هماهنگی‌ها برای مقابله با اثرات بارش‌های پیش رو در شهرستان مشهد اندیشه شده است. در این چارچوب شهرداران مناطق مختلف مشهد، دهیاران و مدیران دستگاههای امدادی و خدماتی این شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند.

در پی بارندگی های اخیر سد گلستان مشهد تخلیه شد. این سد که از آن با عنوان بند نیز یاد می شود با قدمت 500 سال در هشت کیلومتری غرب مشهد و پنج کیلومتری شمالشرق شهر طرقبه  قراردارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایلنا،  حیدر خوش نیت امروز سه‌شنبه-6 فروردین ماه-  در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت : این اقدام با توجه به قدمت این سد و پیشگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن مشهد از هرگونه حادثه احتمالی ناشی از آن، با هماهنگی فرمانداری شهرستان بینالود انجام شد تا در صورت افزایش و تداوم بارشها مشکلی ایجاد نشود.

سرپرست فرمانداری مشهد به برپایی نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: هم اینک مسیلهای فرعی کشف رود در سطح شهرستان به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستاهای اطراف مشهد لایروبی و بازگشایی و همچنین ماشین آلات مورد نیاز در این نقاط از جمله کال زرکش مستقر شده اند.

وی به بازگشایی و آزادسازی بستر کشف رود طی سالهای گذشته اشاره و بیان کرد: این رود به عنوان یک کانال طبیعی و مسیل اصلی برای شهر مشهد عمل می کند لذا با توجه به اقدامات صورت گرفته تمامی آبهای جاری در این شهر از طریق همین رود مهار و از منطقه خارج می شود. برآورد می شود بارشهای پیش رو مشکلی برای مشهد بوجود نخواهد آورد.

 این سد وقف مسجد گوهرشاد و آستان قدس رضوی است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آستان قدس رضوی شورای هماهنگی مدیریت بحران مسجد مشهد سد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،غلامرضا قنبری از صدور مجوز تخلیه 101 فروند کشتی غلات توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد شهرستان بهشهر در فروردین ماه امسال خبر داد. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر افزود: فروردین ماه امسال 101 فروند کشتی محصول غلات به وزن 281 هزار تن شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل + فیلم
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی؛ تخلیه برخی از روستاهای زیرکوه
  • آخرین اخبار از سیل خراسان جنوبی
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • سازمان ملل هماهنگی با اسرائیل برای تخلیه رفح را رد کرد
  • توجه به نسل جوان اولویت تمام برنامه‌های تبلیغات اسلامی باشد
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان