Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون گردشگری کشور با اعلام شرایط «فورس ماژور» برای تورهایی که به شهرهای سیل زده برگزار می شود، تاکید کرد: لغو کردن این تورها تا پایان این هفته مشمول پرداخت جریمه نمی‌شود و درصورت انصراف از سفر به شهرهای درگیر سیل، آژانس باید هزینه کامل را به مسافر عودت دهد. آفتاب‌‌نیوز : ولی تیموری در گفت و گو با ایسنا از هماهنگی با جامعه هتلداران و انجمن آژانس‌های مسافرتی در پی شرایط اضطراری که وقوع سیل در برخی مناطق کشور برای مسافران ایجاد کرده است، خبر داد و گفت: با هماهنگی جامعه هتلداران قرار شد از آن دسته مسافرانی که از قبل نسبت به رزرو هتل‌ها، اقدام کرده و اکنون به دلیل وقوع سیل امکان حضور در مراکز اقامتی را ندارند، هزینه کنسلی دریافت نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با هماهنگی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران قرار شد تورهایی که از روز گذشته (دوشنبه ۵ فروردین ماه) تا پایان این هفته به شهرهای سیل زده برگزار می‌شود، درصورت انصراف از مسافر جریمه ای دریافت نشود و هزینه تور به طور کامل عودت داده شود.
رئیس سازمان هواپیمایی نیز اعلام کرد که به دلیل شرایط جوی، درخواست کنسلی بلیت مسافران هوایی تا پایان هفته بدون اخذ جریمه انجام می‌شود.
به گزارش ایسنا، با وجود این هماهنگی و اعلام شرایط "فورس ماژور" اما برخی آژانس‌های مسافرتی از بازپرداخت هزینه تورهای کنسل شده به مردم، خودداری کرده که این باعث اعتراض و مراجعه آنها به اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان‌هایی مثل تهران شده است.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی

به گزارش قدس آنلاین، آتشفشان روانگ اندونزی در نزدیکی جزیره سولاوسی در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) فوران کرد، خاکستر و گدازه محیط اطراف این آتشفشان را پوشاند، این دومین فوران پس از فورانی که در اوایل آوریل که به تخلیه صدها نفر و بسته شدن فرودگاه منجر شد، به شمار می آید.

مرکز آتشفشان‌شناسی و کاهش خطرات زمین‌شناسی این کشور پس از فوران صبحگاهی سطح هشدار را به بالاترین سطح افزایش داد و از ساکنان منطقه خواست که به آتشفشان نزدیک نشوند.

مقامات هفته گذشته سطح وضعیت اضطراری را کاهش داده بودند اما امروز سطح هشدار افزایش یافت.

جزیره روانگ در استان سولاوسی شمالی محل زندگی بیش از ۸۰۰ نفر است که بیشتر آنها پس از فوران در اوایل آوریل خانه‌های خود را تخلیه کردند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد دیگر در ۳۰ آوریل از محل تخلیه شدند.

آژانس کاهش بلایای اندونزی به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

فیلمی که امروز (سه‌شنبه/ ۳۰ آوریل) در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود، گدازه‌ای را نشان می‌داد که به پایین آتشفشان در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان مانادو می‌ریزد.

مقامات حمل و نقل فرودگاه مانادو را پس از فوران آتشفشان در اوایل آوریل به طور موقت بستند، در حالی که ریزش سنگ‌ها و خاکستر به خانه‌ها آسیب رساند و بیمارستان مجاور را مجبور به تخلیه کرد.

اندونزی در منطقه‌ای موسوم به «حلقه آتش» در اقیانوس آرام قرار دارد؛ منطقه‌ای با فعالیت لرزه ای بالا که در آن صفحات تکتونیکی متعددی به هم می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • آپشن جدید خودرو‌های آمریکا
  • آپشن جدید خودروهای آمریکا
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی اعلام شد
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • آماده‌باش کامل شهرداری شیراز برای بارندگی‌های پایان هفته جاری
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟