Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم بشاگرد از عدم حضور به موقع بخشدار در محل کارش معترض هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ راه اصلی ترین و حیاتی ترین نیاز برای توسعه جوامع بشری بوده و راه های ارتباطی از ابتدای پیدایش تا کنون نوید آور آبادانی هر منطقه است که تبدیل به یکی از زیر ساخت های بنیادین شده است.

کشور ایران از بدو انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون توانسته پیشرفت های چشمگیری را در زمینه توسعه راهای اصلی و فرعی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران اسلامی با دارا بودن بیش از ۸۰ هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و ۱۲۹ هزار و سیصد کیلومتر راه روستایی در رتبه ۲۵ جهانی و پایین تر از کشور هایی همچون مجارستان و عربستان قرار گیرد.

عملکرد دولتمردان در سال های گذشته در جهت احداث و توسعه راه های ارتباطی به خصوص در شهرستان های کوچک تر و روستا ها رضایت بخش نبوده و در بسیاری از نقاط کشور از این زیر ساخت اصلی زندگی بی بهره اند.

کشور ایران از حیث حوادث جاده ای هم پرچمدار بوده و با سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تصادف در رتبه نخست جهانی قرار گیرد که نقش جاده های غیر استاندارد در آن قابل انکار نیست.

بشاگرد، پرچمدار کمبود زیر ساخت های جاده ای

شهرستان بشاگرد واقع در استان هرمزگان و جنوب شرق کشور با دارا بودن بیش از ۱۴۰۰کیلومتر مسیر روستایی خاکی را می توان محروم ترین نقطه کشور از نظر توسعه راه های استاندارد و آسفالت دانست.

محرومیت جاده ای بشاگرد پس از گذشت هشت سال از شهرستان شدن آن به گونه ایست که اسماعیل کاظمی، رئیس اداره راه این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار می کند: شهرستان بشاگرد دارای ۱۸۷۱ کیلومتر راه است که ۹۰ درصد از راه‌های روستایی این شهرستان خاکی و صعب‌العبور است.

تعداد بسیاری از روستاهای این شهرستان حتی مسیر عبور و مرور مشخصی ندارند و با شروع بارندگی ها به خصوص در فصل زمستان ارتباط آن ها با مرکز شهرستان و شهر های مجاور به کلی قطع می شود.

جاده های صعب العبور بشاگرد همچنان جان می گیرند

موتورسیلکت تنها ناجی بشاگردیان در راه های صعب العبور است که گاه و بیگاه با بستن بیماران با طناب به کمر خود و سوار بر این وسیله نقلیه پر خطر آن ها را به بیمارستان انتقال می دهند.

نبود جاده های ارتباطی در شهرستان بشاگرد سال هاست تبدیل به سد بزرگی در مقابل پیشرفت این منطقه شده و بستر مناسبی برای حوادث جاده ای دلخراش ایجاد کرده است.

سقط جنین یک مادر بشاگردی به دلیل صعب العبور بودن راه ارتباطی

سقط جنین یک مادر بشاگردی ساکن روستای «زمین احمد» در اثر صعب العبور بودن مسیر ارتباطی و عدم دسترسی به امکانات درمانی در اواخر گذشته یکی از هزاران حوادث ناگوار بر اثر نبود راه های ارتباطی در این شهرستان وسیع و پراکنده است.

شهرستان بشاگرد دارای سه بخش است که یکی از بخش های شهرستان بشاگرد《 گافرو پارامون 》است که این بخش دارای ۴۰روستا را دارا است که مشکلات زیادی از جمله نبود راههای مواصلاتی، مدارس راهنمایی ،دبیرستان ،خانه بهداشت،درخیلی روستاها می باشد.

عدم حضوربخشدار در محل کار وعدم پیگیری مشکلات آنان مردم سبب نارضایی مردم شهرستان بشاگرد است‌.

از آنجایی که بخشدار نماینده فرماندار ودولت جهت بررسی وپیگیری مشکلات مردم بخش مذکور است مردم برای رسیدن به بخشداری وبیان مسائل ومشکلات خود با توجه به کوهستانی بودن منطقه ساعتها باموتور و یا بعضا پای پیاده در راه بوده اما هرزمان به بخشداری مراجعه می کنند با نبود شخص بخشدارمواجه هستند .

طی بررسی های صورت گرفته بخشدار گاها تا دو الی سه ماه درمحل کار خود حاضر نبوده وکسی جوابگوی مشکلات مردم نیست .

مردم به علت بارندگی وطغیان رودخانه ها ساعتها در پشت رودخانه ها مانده اما بخشدار بخش حاضر به جوابگوی تلفن مردم هم نبوده که حداقل برای بازکردن راه اقدامی صورت گیرد.

مردم منطقه بارهااین موضوع را به مسئولان مربوطه شهرستان و استان یادآور شده اند اما کسی جوابگوی این قشر محروم نیست و می توان به صراحت گفت مسئولان این مردم ولایت مدار ومحروم را فراموش کرده اند.

لازم به یادآوری است که بنا بود در دو ماه گذشته بخشدار منطقه جابه جا شوند اما به دلیل بازی های سیاسی و دخالت نماینده شرق همچنان وی اسم مسئول بخشداری را با خود به یدک می کشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، طرح بهسازی و آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد منطقه آرپناه لالی به طول ۹ کیلومتر قرار بود سال گذشته آسفالت شود، توسط پیمانکار به حال خود رها شده است.


اهالی می‌گویند: کوپال ریزی انجام و جوی و جدول و آب نما زده شد، ولی طرح تکمیل نشد و پیمانکار دست از کار کشید.


این جاده علاوه بر اینکه مسیر ارتباطی ۷ روستا محسوب می‌شود، تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان نیز به صورت روزانه از آن تردد دارند.


تردد عشایر نیز برای جابجایی و حمل آذوقه و نهاده‌های دامی به سختی انجام می‌شود و وضعیت نامناسب جاده به خودروهایشان آسیب می‌زند.


عشایر منطقه می‌گویند: به میزانی که برای خرید آذوقه هزینه می‌کنیم، به همان میزان نیز باید کرایه حمل پرداخت کنیم، ضمن اینکه با آغاز بارش باران و برف، جاده مسدود و راه ارتباطی قطع می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • پیگیری طرح نیمه تمام آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • پیگیری اجرانشدن طرح آسفالت جاده ارتباطی فاریاب مسجد آرپناه لالی+فیلم
  • ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم