Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - پس از این که بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد نرخ بهره را افزایش داده است و اشاره کرد گام‌هایی را برای تقویت ذخایر رسمی خود بر می‌دارد، نرخ تبادل لیر از بدترین سقوط اخیر خود بازگشت.

به گزارش  بلومبرگ انگلیسی، پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد نرخ بهره را افزایش داده است و اشاره کرد گام‌هایی را برای تقویت ذخایر رسمی خود بر می‌دارد، نرخ تبادل لیر از بدترین سقوط خود پس از بحران ارزی سال گذشته، بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه بانک مرکزی ترکیه بانک‌های تجاری را مجبور کرد از صندوق با نرخ بهره بالاتر بانک مرکزی وام بردارند و سپس دسترسی آنها را به سیستم سوآپ دلاری روزانه یک هفته‌ای، قطع کرد، نرخ برابری لیر با دلار ۳ درصد جهش کرد. این اقدام بانک مرکزی می‌تواند این هفته ۲.۵ میلیارد دلار به حساب خزانه اضافه کند.

بانک مرکزی ترکیه می‌کوشد قبل از انتخابات ۳۱ مارچ، به گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه این بانک برای تقویت نرخ لیر، بیش از اندازه از ذخایر ارزی خود استفاده کرده است، پایان دهد. این گمانه‌زنی‌ها پس از این به وجود آمد که هفته گذشته، داده‌ها نشان داد میزان ذخایر ارزی ترکیه در دو هفته اول مارچ، به طور غیرمنتظره‌ای تا پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۱۴، سقوط کرده است. به دنبال این اخبار و تحلیل‌های جی‌پی‌مورگان چیس، نرخ لیر ترکیه روز جمعه بیش از ۵ درصد افت کرد.

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره خود را ۱.۵ درصد بالا برد و باعث شد نرخ لیر تا ۳.۱ درصد تقویت شود.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۳۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان

هدایت‌الله بدری، رئیس بانک مرکزی افغانستان با حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دیدار و گفتگو کرد.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی افغانستان، در این دیدار درباره موضوعات مختلف از جمله توسعه همکاری‌های تجاری و بانکی بین دو کشور گفتگو شده است.

گفتنی است هیاتی دیپلماتیک از ایران به ریاست سفیر ایران در کابل امروز با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست وزیر طالبان دیدار و گفتگو کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • توسعه همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • ارزپاشی بانک مرکزی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی
  • کودک ربوده شده به آغوش خانواده بازگشت
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • تخلفات راهنمایی و رانندگی و مبلغ جریمه ها در کشورهای همسایه چگونه است؟
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران