Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@10:26:58 GMT

30 درصد بارش یک سال زراعی قم در 24 ساعت تامین شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۰۰۷

30 درصد بارش یک سال زراعی قم در 24 ساعت تامین شد

به گزارش ایرنا، مهران حیدری روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم، افزود: تا صبح امروز 39.1 میلی متر بارش باران در قم ثبت شده و بیشترین بارش مربوط به روستاهای وسف، کهندان و فردو در بخش کهک به میزان 61.8 میلی متر بوده است.
وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد در برخی ایستگاه های باران سنج میزان بارش ها درحدود 15 میلی متر در ساعت بوده که برای قم عدد قابل توجهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: میزان بارش های سال زراعی جاری قم تا روز گذشته نسبت به میانگین بلند مدت 40.6 درصد افزایش یافته است.
حیدری بیان کرد: در 10 سال گذشته بارش باران 199 میلی متر درقم کاهش یافته است و بر اساس آخرین گزارش مرکز خشکسالی درپایان بهمن، بسیاری از مناطق این استان با خشکسالی های شدید و بسیار شدید مواجه هستند و با وجود بارندگی های اخیر، خشکسالی قم جبران نشده است.
وی خاطرنشان کرد: تا عصر امروز شاهد بارش هایی به ویژه در روستاهایی از جمله وسف خواهیم بود و این سامانه تمام مناطق قم را در برمی گیرد و تا امشب تداوم دارد که میزان بارش ها تا 20 میلی متر دیگر ادامه خواهد یافت.
وی افزود: بارش ها به سمت مناطق جنوبی حوزه آبریز قمرود کشیده شده و ورودی سد 15 خرداد به میزان 50 مترمکعب در ثانیه خواهد بود.
به گفته مدیرکل هواشناسی قم،دراردیبهشت ماه امسال نیز بارش های خوبی در استان قم شاهد خواهیم بود.
جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مرکز مدیریت بحران این استان برگزار شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان قم خشکسالی رئیس مجلس شورای اسلامی شورای هماهنگی مدیریت بحران قم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محجوبی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۴ میلی متر بارندگی در سطح استان یزد داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳/۵ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلی متر بوده و استان یزد به لحاظ بارندگی رتبه ۲۸ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۴۱ میلی متر و بافق با ۶۱ میلی متر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند. بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۷۵ میلی متر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری