Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@04:22:38 GMT

تاکید وزیرصمت برحفظ وضع موجود تولید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۰۱۰

تاکید وزیرصمت برحفظ وضع موجود تولید

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، رضا رحمانی در برنامه «بهار پلاک 98» رادیو اقتصاد ضمن تبریک سال نو و بهار طبیعت افزود: وزارت صمت برای دستیابی به این مهم از تمامی ظرفیت ها و امکانات موجود بهره گیری خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه شاه بیت تهاجم اقتصادی دشمنان تعطیلی صنایع و واردکردن لطمات شدید به پیکره تولید داخلی بود، اظهارداشت: تیر دشمنان به همت صنعتگران، مردم و مسئولان در سال گذشته به سنگ خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:چرخ تولید و صنعت کشور متاثر از تهاجم اقتصادی دشمنان نه تنها از حرکت باز نایستاد بلکه با قوت و قدرت به سمت جلو در حال حرکت است.

وی همچنین افزود: خوشبختانه با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «رونق تولید» انرژی ها مضاعف و همینطور فضا را برای برخی از فعالیت ها در جهت حمایت از تولید ملی باز کرده است.

رحمانی اظهارداشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مسیر برنامه های مختلفی مانند تامین مواد اولیه، نقدینگی و بسیاری موارد دیگر را همچون سال قبل به شدت دنبال خواهد کرد.

وی گفت: مشکلات تامین مواد اولیه داخلی واحدهای تولیدی نسبت به خارجی کمتر است منتها ضرورت دارد برخی تصمیمات در مسیر مزبور اصلاح شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به بحث تامین نقدینگی واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: برای تحقق پذیری هدف مدنظر با وزیر اقتصادو دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و مدیران عامل برخی از بانک ها گفتگو و تبادل نظر شده است.

وی تاکید کرد: امسال باید توجه ویژه ای برای تامین نقدینگی واحدهای تولیدی در کشور صورت گیرد چرا که نقدینگی در تولید مثل آب به مزرعه و خون به رگ است.

رحمانی گفت: خوشبختانه امکانات و تجهیزات خوبی برای تولید در بخش های مختلف کشور وجود دارد که برای رونق تولید و اشتغال باید به بهترین وجه ممکن بستر تامین مالی بنگاه های اقتصادی را در جامعه فراهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امسال 15 پروژه ویژه در حوزه صنعت، معدن و تجارت طراحی شده است.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پروژه های مزبور جدید هستند، اظهاردشت: خیر، برخی از این پروژه ها در سال حمایت از کالای ایرانی در کشور آغاز و امسال نیز بصورت جدی دنبال می شود.

رحمانی در ادامه نوسازی صنایع، فعال سازی معادن کوچک، تکمیل زنجیره ارزش فلزات اساسی مانند فولاد، آلومینیوم و مس، نظام جامع و نوین عرضه و فروش، تکمیل و اجرای سامانه های الکترونیکی مختلف از جمله سامانه جامع انبار، تجارت، مبارزه با قاچاق کالا و بسیاری موارد دیگر را از جمله این برنامه ها برشمرد و یادآورشد: آثار اجرای برنامه های مزبور منجر به تقویت تولید ملی، اصلاح شبکه های توزیع، رفع مشکل پدیده دلالی و واسطه گری، گسترش شفافیت، مبارزه با قاچاق، خدمات رسانی بهتر به مردم و غیره خواهد شد.

«بهار پلاک 98» ویژه برنامه صبحگاهی نوروزی که به همت گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت 10 به مدت 180 دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و مهرگان سوادکوهی» با هدف گفتگو با کارشناسان و صاحبنظران ارشد اقتصادی نظام، پخش موسیقی های محلی و سنتی مراکز مختلف ایران، خبر رسانی و اخبار روز اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رضا رحمانی قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران پسروی و کاهش تراز آب دریای خزر را موجب اختلال در توان نیروگاهی دانست و گفت: برای افزایش تولید برق لایروبی حوضچه‌ها و نیروگاه دیگری آماده شده است که به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

یوسف نوری ۶ اردیبهشت در بازدید از نیروگاه برق شهید سلیمی نکا، به قدمت نیروگاه تولید برق نکا اشاره کرد و افزود: تجهیز، تعمیر و به روز رسانی نیروگاه برق نکا با توان داخلی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان نوسازی شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به دانش فنی و برخورداری از ابزار و تکنیک‌های جدید، خاطرنشان کرد: منابع انسانی در نیروگاه نکا دارای مهارت ویژه‌ای در بخش فنی هستند.

این مسئول افزود: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت در اولویت کاری ما قرار دارد از این رو لازم است روش مالی جدید برای نیروگاه در نظرگرفته شود و در پروژه‌ها از توان و مشارکت مردم نیز استفاده شود.

مدیرعامل نیروگاه برق نکا نیز با ابراز خرسندی از اینکه استاندار مازندران از توان و تجربه خود پیگیر مسائل مالی و فنی نیروگاه است، گفت: تامین نقدینگی و اجرای برنامه کوتاه مدت اعم از تعمیر ۱۱ واحد بخار از ۱۴ واحد برنامه‌ای است که در دستور کار قرار دارد.

ادبی فیروزجایی با بیان اینکه امسال علی‌رغم سال گذشته ۲ واحد بخار از محدودیت خارج می‌شود، افزود: در استان مازندران مشکل ناترازی تامین برق را داریم که امیدواریم با رفع محدودیت واحدهای بخار شاهد حل مشکل تامین آب دریای خزر باشیم و با آمادگی کامل در پیک تابستان خدمت رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کوتاهی در تامین برق مازندران انجام نمی‌شود از مردم استان درخواست کرد تا با صرفه‌جویی در مصرف برق فرهنگ سازی لازم انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته