Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:54:59 GMT

هشدار سازمان هواشناسی درباره سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۲۲۹

هشدار سازمان هواشناسی درباره سیلاب و طغیان رودخانه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور طی دو روز آینده پیش‌بینی کرد که امروز سه‌شنبه ۶ فروردین، بارش باران، همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی و جنوبی همدان، برخی نقاط کرمانشاه و ایلام وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز ششم فروردین، در استان‌های مرکزی، نیمه جنوبی کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی و غربی سمنان، جنوب غرب اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و از شب در استان‌های گلستان و خراسان شمالی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی شده است.

بر اساس این اطلاعیه فردا چهارشنبه ۷ فروردین، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج فارس و برخی نقاط خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و وزش باد شدید در استان‌های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق کرمان را شاهد خواهیم بود.

سازمان هواشناسی کشور در پایان این اطلاعیه چنین آورده است که به هموطنان توصیه می‌شود؛ ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری کنند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود؛ تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تأمین امنیت مسافران نوروزی را فراهم کنند.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که اخطاریه روز گذشته این سازمان، مبنی بر وقوع سیلاب در خوزستان و تعداد دیگری از استان‌ها به قوت خود باقی است.

کد خبر 4576130

منبع: مهر

کلیدواژه: مناطق سیل زده کشور طغیان رودخانه سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان چهارمحال و بختیاری
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان ها
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان