Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:55:08 GMT

حمایت اجتماعی و روانی از آسیب دیدگان حوادث سیلاب

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۵۶۸

حمایت اجتماعی و روانی از آسیب دیدگان حوادث سیلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حاجبی، گفت: پیرو گزارشات قبلی، از روز اول حادثه در مناطق سیل زده اقدامات لازم شروع شده است و بر اساس شرایط پیش رو ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این خدمت رسانی تلاش برای پاسخگویی به نیازهای اولیه و اساسی مدنظر بوده زیرا به دنبال وقوع حوادث غیرمترقبه در ساعات و روزهای اولیه باید به نیازهای اولیه آسیب دیدگان توجه ویژه شود که در مواردی مثل سیل اخیر در استان‌های شمالی کشور بیشتر از جنس حمایت‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجبی گفت: ارائه کمک‌های اولیه روانشناختی، دقت در انتخاب واژه‌های درست به دنبال وقوع حادثه غیرمترقبه، حمایت‌های روانی اجتماعی جامعه مدار از طریق توانمندسازی افراد آسیب دیده و مشارکت آنان در اجرای برنامه‌ها، ارائه مداخلات روانی- اجتماعی به صورت گروهی (که بر روش انفرادی ارجح است) از دیگر اقدامات مدنظر در این حوزه بوده است.

وی افزود: حتی الامکان پرهیز از تجویز درمان‌های دارویی در حوزه سلامت روان با عنایت به اینکه اکثر علائم و نشانه‌ها به دنبال وقوع اینگونه حوادث واکنش‌های روانشناختی نسبت به حادثه، موضوعی است که مورد توجه بوده است.

حاجبی، حمایت‌های روانی اجتماعی بر اساس غربالگری فعال جمعیت آسیب دیده و ارائه مداخلات به صورت سیار و تلاش برای دستیابی به افرادی که پیش از وقوع حادثه مشکلات روانشناختی داشته و تحت درمان بوده اند و اتصال آنها به سیستم ارائه دهنده خدمات سلامت روان در راستای تداوم دریافت خدمت را اقدامات دیگری دانست که توسط دفتر سلامت روان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و حوزه‌های سلامت روان دانشگاه‌های مناطق سیل زده پیگیری می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل در شیراز، اقدامات لازم ازسوی دفتر سلامت روان وزارت بهداشت و گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حال انجام است.

کد خبر 4576164 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: سلامت روان سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است

حسین درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن ضمن بیان اینکه امدادگران جمعیت هلال احمر طی یک هفته گذشته به ۱۳ حادثه رانندگی در محورهای مواصلاتی استان رسیدگی کردند، ابراز داشت: از بین این حوادث ۱۱ مورد واژگونی خودرو، یک مورد تصادف خودروها و یک مورد دیگر انحراف خودرو از جاده بوده است.

وی ضمن بیان اینکه بیشترین تعداد مجروحان در حوادث واژگونی مربوط به پژو ۴۰۵ کیلومتر ۱۵ محور میامی_شاهرود بوده است، افزود: این حادثه چهار مصدوم برجای گذاشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه تصادف پژو ۲۰۷ با خودرو آردی کیلومتر ۷۴ محور دامغان_سمنان دیگر حادثه مهم رانندگی استان بود، ابراز داشت: این حادثه منجر به مصدومیت چهار نفر شده است.

درخشان ضمن بیان اینکه انحراف سمند و برخورد آن با تپه کیلومتر ۱۶ محور آرادان_سرخه دیگر حادثه مهم رانندگی را رقم زد، تصریح کرد: این حادثه نیز سه مصدوم بر جای گذاشت.

وی بابیان اینکه خوشبختانه در این حوادث فوتی گزارش داده نشده است، افزود: حوادث رانندگی طی یک هفته گذشته در مجموع ۲۷ مصدوم داشته است.

کد خبر 6089579

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • پایش سلامت روان در کشور؛ دومین اختلال روانی درمیان ایرانیان چیست؟
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور