Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:27:23 GMT

ثبت بیش از 6 و نیم میلیون شب اقامت گردشگر در مازندران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۷۱۹

ثبت بیش از 6 و نیم میلیون شب اقامت گردشگر در مازندران

سری - ایرنا - بر آساس آخرین گزارش ستاد تسهیلات سفر نوروزی، بیش از 6 میلیون و 600 هزار نفر شب اقامت گردشگر در نوروز 98 در مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ششمین روز از نوروز 98، این آمار از تاریخ 27 اسفند گذشته تا پنج فروردین جمع آوری شده است.
همچنین بر اساس آمارها تا به امروز بیش از چهار میلیون بازدید از نمایشگاه های صنایع دستی، اماکن تاریخی و فضاهای گردشگری مازندران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گردشگران نوروزی مازندران در این ایام بیش از 350 هزار بازدید از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان انجام دادند.
با توجه به اینکه امروز به احترام حادثه دیدگان سیل جنوب تمامی برنامه های شاد استان متوقف شد، اما تاکنون 146 اجرای کنسرت موسیقی و جنگ شادی در سراسر استان برگزار شد.
علاوه بر این شهرهای بابلسر، نوشهر، چالوس و نور به ترتیب بیشترین میزان گردشگر را تا به امروز به خود اختصاص دادند.
امسال برای پذیرایی از مسافران نوروزی در مازندران حدود 15 درصد به ظرفیت اقامتگاههای رسمی استان افزوده شده است.
این دسته از اقامتگاههای مازندران 64 هزار تخت ظرفیت دارند.
اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیش بینی کرده است که ظرفیت اقامتی استان در تعطیلات نوروزی طی روزهای اینده بیشتر شود.
مازندران علاوه بر اقامتگاههای رسمی دارای بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر شب ظرفیت اسکان غیر رسمی از جمله ویلاهای استیجاری ، اماکن مذهبی ، مدارس و دیگر موارد است.
بر اساس آمار میراث فرهنگی ، مازندران سال 97میزبان بیش از 50 میلیون نفر شب اقامت مسافر بود که حدود 15 میلیون نفر شب آن مربوط به نوروز 97 بوده است.
7335/1899

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي نوروز98 مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان گفت: طی روزهای سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت سال‌جاری، ۲٠ هزار و ۶۲۶ نفر از اماکن تاریخی شهرداری بازدید کرده‌اند.

محمدعلی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان با اشاره به اینکه کاشان دارای جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که هریک منحصربه‌فرد محسوب می‌شود، اظهار کرد: خانه تاریخی طباطبایی، خانه عباسیان و حمام سلطان امیر احمد از بناهای تاریخی شهرداری کاشان است که در حال حاضر تحت نظارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قرار دارد.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی طباطبایی به عنوان عروس خانه‌های ایران با استقبال کم‌نظیر گردشگران در تعطیلات اردیبهشت و همزمان با پیچیدن عطر گل سرخ و موسم گلاب‌گیری روبه‌رو شده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار گردشگر داخلی و خارجی از این مکان بازدید کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: با توجه به فصل بهار و همزمانی تعطیلات اردیبهشت و موسم گلاب‌گیری، شاهد استقبال هموطنان از اقصی نقاط کشور از اماکن گردشگری شهرداری کاشان بودیم، به نحوی که طی این دو روز ۳۹۰۳ نفر گردشگر داخلی و خارجی از حمام سلطان امیر احمد و ۴۵۴۶ نفر گردشگر داخلی و خارجی از خانه عباسیان بازدید داشته‌اند.

فرجی اضافه کرد: هنرمندان نمایشگاه صنایع‌دستی، عرقیات و سوغات کاشان در قالب غرفه‌ها و ایستگاه‌هایی در خانه‌های تاریخی طباطبایی و عباسیان مستقر بودند و راهنمایان گردشگری نیز با ارائه اطلاعات و معرفی هر بنا به انجام وظیفه پرداختند.

وی افزود: طی این مدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به عنوان متولی مدیریت پارکینگ‌های موقت شهرداری خدماتی را به گردشگران ارائه کرد.

کد خبر 750994

دیگر خبرها

  • بهره مندی از گلستان های گل محمدی برای جذب گردشگر
  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • فیلم| نجات جان ۱۵ گردشگر مفقودی در ارتفاعات نوشهر
  • طعنه سنگین مجری صداوسیما به ژیلا صادقی
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر