Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبین مقدم با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش‌های رگباری گفت: اقدامات لازم برای مقابله با آب گرفتگی و سیلاب احتمالی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «وحید مبین مقدم» گفت: با توجه به اخطاریه‌های هواشناسی و سایر دستگاه‌های نظارتی آماده‌باش در کلیه بخش‌های شهرداری مشهد، اعلام و در کنار تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری گروه مدیریت بحران در شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد نیز تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد افزود: با توجه به اینکه خط یک، دو و سه قطار شهری دارای تونل است براساس دستورالعمل‌های موجود محل‌هایی که امکان ورود آب و آبگرفتگی وجود داشت شناسایی و با کمک معاونت فنی و عمران و شرکت قطار‌شهری با کامیون‌های شن مسدود شد.

 

وی به پمپ‌های تخلیه آب موجود در تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار‌شهری اشاره و اظهار کرد: پمپ‌های موجود در تونل‌ها تست و آماده بکار هستند تا در صورت آبگرفتگی تونل‌ها نسبت به تخلیه آب اقدام شود همچنین هماهنگی‌های لازم با سایر دستگاه‌های خدماتی انجام و نیروهای قطارشهری بصورت ۲۴ ساعته به حالت آماده‌باش و در محل‌هایی که احتمال آبگرفتگی وجود دارد مستقر هستند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد در پاسخ به این سئوال که با توجه به تغذیه قطارها به وسیله برق و وجود برق در سیستم قطارشهری خطر برق گرفتگی و اتصال برق بر اثر آبگرفتگی احتمالی مسافران را تهدید نمی‌کند، تصریح کرد: سیستم کنترل برق قطارشهری در صورت آبگرفتگی به صورت خودکار قطع می‌شود و درکنار این سیستم، مرکز فرماندهی نیز قابلیت قطع کردن برق را از راه دور داشته و نیروهای مستقر در ایستگاه‌ها نیز می‌توانند علاوه بر قطع خودکار برق دستی نیز برق را قطع کنند، لذا جای نگرانی وجود ندارد.

 

مبین مقدم گفت: همچنین با توجه به پایش‌های که پیش از وقوع بارندگی و آبگرفتگی انجام می‌شود قبل از آبگرفتگی تونل‌ها برق سیستم قطار‌شهری قطع و مسافران تخلیه می‌شوند.

 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد افزود: تونل‌ها و ایستگاه‌های قطار شهری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از سطح زمین ارتفاع دارند لذا آبگرفتگی معابر تا ۴۰ سانت قابلیت نفوذ به تونل‌های قطارشهری را ندارد و در کنار آن پمپ‌های تخلیه آب قابلیت کنترل آبگرفتگی را دارد و زمانی سیستم قطارشهری قادر به خدمات‌دهی به مسافران نخواهند بود که آبگرفتگی به حدی باشد که خدمات‌رسانی در شهر مختل شده باشد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیلاب گلستان شیراز سیل شیراز خبرگزاری شبستان خسارت سیلاب خسارات سیل گلستان بارندگی و سیلاب قطار شهری مشهد شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟

به گزارش خبرآنلاین بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این خبر گفت: سازمان هواشناسی با صدور نارنجی‌رنگ از تشدید فعالیت سامانه در ۲۴ استان کشور تا پایان هفته خبر داد و اعلام کرده است که فعالیت این سامانه منجر به وقوع رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ خواهد شد. بر این اساس این وضعیت برای امروز در استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان و غرب لرستان پیش‌بینی شده است. در روز چهارشنبه نیز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، نیمه جنوبی فارس و بوشهر وضعیت مشابه پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد:‌ در روز پنج‌شنبه؛ ۱۳ اردیبهشت ماه نیز در خوزستان، لرستان، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، بوشهر، فارس، هرمزگان، نیمه غربی کرمان، یزد و جنوب مرکزی و در روز جمعه هم در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه غربی سمنان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز و تهران رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌در چنین شرایطی لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست از این رو لازم است که ساکنان این مناطق و مسافران نیز موارد و هشدارها را جدی گرفته و مورد توجه قرار دهند.

وی افزود:‌ درهمین راستا احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش، پرهیز از قرار گرفتن در لبه پرتگاه‌ها و پشت‌بام، دوری از ساختمان‌های نیمه‌کاره، تابلوهای تبلیغاتی و ... توصیه می‌شود.

محمودی با بیان اینکه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود در این استان‌ها را تا پایان هفته به حالت آماده‌باش درآورده است، اظهارکرد: امکانات و تجهیزات لازم برای امدادرسانی در حوادث احتمالی نیز در اختیار امدادگران قرار گرفته است. همچنین با توجه به تعطیلات سه‌روزه پیش‌رو لازم است مسافران نیز توصیه‌ها و هشدارهای ایمنی را جدی بگیرند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901517

دیگر خبرها

  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • امدادرسانی به ۶۲۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۳ استان
  • نشست زمین در خیابان علامه مجلسی اصفهان/ آب‌گرفتگی شدید در این خیابان+ فیلم
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج