Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@04:17:13 GMT

گرد و غبار در آبادان به 11 برابر حد مجاز رسید

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۲۴۸۷۱

علی فتحی نیا روز سه شنبه میزان گرد و خاک در هوای آبادان در ظهر سه شنبه را یکهزار و 712 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان 11 برابر حد مجاز است. 

رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک باعث افزایش غلظت آلاینده ها در آسمان آبادان و کاهش شعاع دید به 500 متر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی تابع الحجه حداکثر سرعت باد در فرودگاه آبادان را 62 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و افزود: سرعت باد در آبادان رو به کاهش نهاده است. 

وی افزود:بررسی تصاویر ماهواره ای گرد و خاک نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از کشور کویت و همچنین شمال کشور عربستان به سمت استان خوزستان می باشد،که نتیجه آن کاهش دید افقی برای ساعتی در مناطق جنوب غربی،مرکزی،غربی و شمال غربی در استان طی امروز خواهد بود. 

بروز پدیده گرد و غبار در آبادان در ششمین روز بهار در حالی است که این شهرستان میزبان مسافران نوروزی از سراسر کشور می باشد. 

آبادان و خرمشهر در سال 1397 بارها شاهد بروز پدیده ریزگرد و گرد و خاک بوده است.

پدیده گرد و غبار بیش از 15 سال است به دلایل مختلف از جمله خشکسالی، افزایش عرصه های بیابانی و خشک شدن تالاب ها در خوزستان رخ می دهد.

افزایش غلظت گرد و غبار به شبکه برق و محصولات کشاورزی این استان خسارت زده و تعطیلی مکرر مدارس و کاهش ساعت کاری ادارات را به دنبال داشته است.

شدت غلظت گرد و خاک در مناطقی از استان خوزستان در سال گذشته تا بیش از 60 برابر حد مجاز نیز گزارش شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: استان خوزستان حفاظت محیط زیست کویت گرد و غبار هواشناسی آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود

آرش بهاروند احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از استقرار جوی پایدار، روند افزایش نسبی دما و نیز افزایش غبار به ویژه در روزهای دوشنبه و سه شنبه در منطقه و استان البرز است و روز چهارشنبه ورود سامانه تندری را به منطقه خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان البرز عنوان کرد: امروز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با روند افزایش دما تا انتهای هفته و شنبه آسمان صاف تا کمی ابری است و برای روز یکشنبه آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی در بعضی ساعات پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز از پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار، عصر و شب رشد ابر و در ارتفاعات احتمال رگبار خفیف و رعد و برق برای دوشنبه خبر داد و افزود: روز سه شنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری همراه با افزایش غبار خواهد بود.

کد خبر 6088905

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش غبار در البرز / دمای هوا بالا می‌رود
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • مقاومت ترموود در برابر آتش
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • معاون گردشگری وزارت میراث وارد خوزستان شد
  • اوج گیری گرما در اروند
  • طوفان نارنجی آتن را بلعید + عکس