Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالرضا پازوکی رئیس انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جراحی درمان دیابت، اظهار کرد: مدتی می‌شود که کشور ترکیه موج تبلیغاتی به خصوص در شبکه‌های ماهواره‌ای برای انجام جراحی دیابت به راه انداخته است و این موضوعی است که باید به آن توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این روش جراحی به عنوان یکی از مداخلات درمانی می‌تواند تأثیر شگفت انگیزی بر بهبود بیماران دیابتی که وزن بالایی دارند و دیابت آنها با روش‌هایی دارویی و تزریقی کنترل نمی‌شود، داشته باشد.

پازوکی تأکید کرد: مردم عزیز کشورمان باید بدانند که تمامی این اقدامات جراحی که موج تبلیغاتی آن در شبکه‌های ماهواره‌ای به راه افتاده است در داخل کشور با کیفیت مطلوب‌تری انجام می‌شود علاوه بر این در نظر داشته باشید که انجام این جراحی در کشور ترکیه می‌تواند بسیار هزینه بر باشد در حالی که هزینه انجام این جراحی در بیمارستان‌های داخلی بسیار به صرفه‌تر است.

مزایای جراحی دیابت در ایران نسبت به سایر کشورها

رئیس انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران افزود: این جراحی نیاز به اقدامات پس از درمان و پیگیری‌های پس از عمل جراحی دارد، فرد جراحی شده باید ابتدا بعد از ۱۰ روز، سپس بعد از ۲ ماه، بعد از ۳ ماه، ۶ ماه، ۱ سال، ۱۸ ماه، ۲ سال و بعد به صورت سالانه برای انجام معاینات به پزشک مراجعه کند پس درمان داخل کشور می‌تواند برتری بیشتری نسبت به جراحی در کشور‌های خارجی داشته باشد.

وی بیان کرد: در صورتی که جراحی انجام شده عوارضی به همراه داشته باشد، بهتر است معاینات را پزشکی که جراحی کرده است، انجام دهد پس جراحی در داخل کشور می‌تواند از این نظر هم دسترسی بهتری را برای بیماران ایجاد کند.

پازوکی با تأکید بر مراجعه به جراحان مورد تأیید انجمن جراحی چاقی و بیماری‌های متابولیک ایران، بیان کرد: جالب است بدانید امروزه از کشور‌های متعدد اروپایی و آمریکایی برای انجام این جراحی به ایران مراجعه می‌کنند که نشان از کیفیت بالای جراحی و پزشکی کشورمان دارد پس نیازی به خروج از کشور نیست و نباید به تبلیغات ماهواره‌ای اعتماد کنید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • جراحی نخاعی برای نخستین بار در خرمشهر
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • آموزش؛ حلقه مفقوده در دیابت/ سن مناسب برای انجام تست دیابت
  • تا کنون حدود ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران انجام شده است/
  • آب چاه بخورید ولی آب معدنی نخورید! (فیلم)
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند