Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، نتایج یک تحقیق تازه نشان می‌دهد مهاجران و به ویژه زنانی که برای دریافت پناهندگی عازم اروپا هستند، در طول سفر خود و به طور خاص در لیبی مورد آزار و شکنجه جنسی مداوم قرار می‌گیرند.

گزارش «کمیسیون زنان پناهجو» در حالی روز دوشنبه ۲۵ مارس منتشر شده است که اتحادیه اروپا عملیات نجات مهاجران در دریای مدیترانه را متوقف کرده است و با کمک مالی به دولت لیبی، وظیفه جمع‌آوری و بازگرداندن آنان به مراکز بازداشت را به عهده گارد ساحلی این کشور گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجران می‌گویند چه در مسیر و چه در محل بازداشتگاه‌های دولتی هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

تحقیق جدید که مستند بر ده‌ها مصاحبه با کارگران و پناهجویان تنظیم شده، نشان می‌دهد قاچاقچیان انسان با شکنجه مهاجران از آنان ویدئو تهیه می‌کنند و از این ویدئوها برای اخاذی از خانواده‌ها بهره می‌گیرند.

یافته‌های قبلی بیانگر آن بود که تقریبا تمامی زنانی که از راه شمال آفریقا عازم اروپا بوده‌اند یا مورد تجاوز واقع شده‌اند و یا مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند. یافته‌های تازه نشان می‌دهد که وضعیت در خصوص مردان نیز تقریبا به همان بدی است.

مهاجران روایت‌های وحشتناکی از تجاوز، همخوابگی اجباری با محارم و آزار جنسی دسته‌جمعی با هدف تحقیر آنان نقل کرده‌اند. در پاره‌ای موارد مهاجران را برهنه کرده و آنان را وادار ساخته‌اند به یکدیگر تجاوز کنند.

بسیاری از این رفتارها در زندان‌های مخفی و محل‌های نامعلوم انجام می‌پذیرد و اغلب مهاجران به دلیل خاطرات تلخ از این مناطق تمایلی به تعریف وقایع صورت گرفته ندارند.

ناحیه «بنی ولید» یکی از مناطقی است که در آن بدنام‌ترین زندان‌های زیرزمینی قرار دارد. مهاجران ماه‌ها و بلکه سال‌ها در اسارت نگهداشته می‌شوند و به بهانه ادامه سفر از آنان اخاذی می‌شود. در ماه مه سال گذشته حدودد ۱۰۰ نفر از بازداشتی‌ها از زندانی مخفی در این منطقه فرار کردند، در حالی که بنابر آمار سازمان پزشکان بدون مرز ۱۵ نفر از آنها حین فرار کشته شدند.

اتحادیه اروپا در چارچوب برنامه مقابله با مهاجرت خود از سال ۲۰۱۴ تا کنون حدود ۳۸۲ میلیون دلار به لیبی کمک کرده است. این مبلغ عموما صرف تقویت گارد ساحلی و بازداشتگاه‌های این کشور شده است.

تحقیقات مشابه نشان می‌دهد آزار جنسی و فیلمبرداری از آن به منظور اخاذی از خانواده‌ها به صورت گسترده‌ای در دیگر نقاط جهان نیز ادامه دارد و پناهجویان «روهینگیا» در بنگلادش و پناهجویان سوری در خاورمیانه قربانیان آن به شمار می‌روند.

«حسیبه حاج سحرویی» مشاور بخش کمکهای انسانی سازمان پزشکان بدون مرز، می‌گوید: «لحظه‌ای که مهاجران در دریا متوقف می‌شوند، کار اروپا هم با آنان تمام می‌شود.»

ماه جاری اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با کاهش آمار مهاجران به ۱۰ درصد در این قاره در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۵، بحران مهاجرت پایان یافته است.

در این بیانیه به وضعیت خطرناک بازداشتگاه‌های لیبی اشاره شده، اما از راه حل برای آن حرفی به میان نیامده است.

این در حالی است که سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواسته است در سیاست مهاجرتی خود در قبال لیبی تجدیدنظر کند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 لیبی مهاجران به اروپا 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۲۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا

پادشاه انگلیس هم با تایید قانون بحث برانگیز ضد مهاجرتی رواندا زمینه برای اخراج پناهجویان به این کشور آفریقایی بدون توجه به مبدا آن ها را فراهم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، پادشاه چارلز سوم با قانون بحث‌برانگیز ضد مهاجرتی رواندا موافقت کرده است که به مهاجران اجازه می‌دهد بدون توجه به منشأ واقعی آنها به رواندا اخراج شوند. انگلیس برای این کار مبلغی میلیونی به این کشور نسبتا کوچک آفریقا می پردازد.

به این ترتیب یک قانون بحث برانگیز در بریتانیا به اجرا درآمد که با آن دولت محافظه کار انگلیس می خواهد اخراج مهاجران به رواندا را تسهیل کند. پارلمان انگلیس این قانون را با وجود انتقادهای فراوان تصویب کرده بود و حالا توسط شاه چارلز سوم تأیید شده و موافقت خاندان سلطنتی انگلیس را هم دریافت کرده است.

به این ترتیب دولت ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس دیگر نمی خواهد به مهاجرانی که به طور نامنظم وارد این کشور می شوند این فرصت را بدهد که برای پناهندگی در انگلیس درخواست دهند. در عوض، آنها باید بتوانند به رواندا اخراج شوند و در آنجا درخواست پناهندگی دهند و صرف نظر از منشاء واقعی آنها هیچ برنامه ای برای بازگشت آن ها به انگلیس وجود ندارد.

هدف از این مقررات جلوگیری از عبور پناهندگان از کانال انگلیسی مانش با قایق های کوچک است. دولت بریتانیا برای این معامله میلیون ها دلار به رواندا می پردازد. دادگاه عالی انگلیس این پیمان پناهندگی را غیرقانونی اعلام کرد. منتقدان این کشور آفریقای شرقی را به نقض حقوق بشر متهم می کنند.

این قانون جدید قصد دارد با اعلام رواندا به عنوان کشور ثالث امن و جلوگیری از درخواست تجدیدنظر در دادگاه های بریتانیا علیه اخراج، حکم دادگاه عالی را لغو کند. سازمان شورای پناهندگان که برای پناهنجویان در این کشور کمپین می کند، از این طرح انتقاد کرد و نسبت به هزینه های بالا، هرج و مرج و رنج انسانی هشدار داده است. این سازمان گفت که دولت به این ترتیب خطر گرفتار شدن ده ها هزار نفر در این سیستم را ایجاد می کند.

بعد از تصویب قانون اخراج پناهندگان به رواندا در پارلمان انگلیس سازمان ملل و شورای اروپایی هم انتقاد شدیدی به آن وارد کرده واین کشور را به نقض حقوق بشر متهم کردند.

انگلیس این لایحه را دو سال پیش اعلام کرد. این پروژه به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی از طرف دولت محافظه کار انگلیس توصیف شده است.

هر پناهجوی اخراج شده به رواندا حدود 1.8 میلیون پوند (2.09 میلیون یورو) برای پادشاهی انگلیس هزینه دارد. علاوه بر این، لندن تاکنون 290 میلیون پوند (33.7 میلیون یورو) را بدون ارسال حتی یک هواپیما به این کشور آفریقای شرقی واریز کرده است.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا، بارها قول داده است که قایق‌های مهاجران را متوقف کند. تنها در ماه فوریه بود که بریتانیا و آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا فرانتکس توافقنامه ای را برای بهبود همکاری در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی امضا کردند. این همکاری شامل تبادل اطلاعات برای از بین بردن باندهای قاچاقچی و استفاده مشترک از هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر مرزها است.

وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراینپارلمان انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • اجساد فلسطینیان شواهدی از اعدام و شکنجه را نشان می‌دهد
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • از «گردانِ آزار» رژیم صهیونیستی چه می‌دانیم؟
  • ببینید | آسمان سرخ لیبی
  • سند تک برگ ۱۴۲ میلیون مترمربع از اراضی شهر جدید امیرکبیر صادر شد
  • (ویدئو) حضور پرتعداد و عجیب مهاجران آفریقایی در آلمان!